×
×

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان
۴۵۰۳میلیاردریالی سرمایه‌ برای نوسازی مدارس گلستان نیازاست

  • کد نوشته: 24161
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین یاسر لیوانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از این میزان سرمایه‌گذاری، هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن با مشارکت خیرین در ساخت ۱۶۱ مدرسه و ۸۶۸ کلاس درس تامین شد.
    ۴۵۰۳میلیاردریالی سرمایه‌ برای نوسازی مدارس گلستان نیازاست
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت که از سال ۹۲ تاکنون چهار هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات مختلف برای ساخت ۲۹۲ مدرسه و هزار و ۷۸۳ کلاس استان با زیربنای ۲۵۷ هزار و ۷۱۷ متر مربع سرمایه‌گذاری شد.

    ۴۵۰۳میلیاردریالی سرمایه‌ برای نوسازی مدارس گلستان نیازاست

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین یاسر لیوانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از این میزان سرمایه‌گذاری، هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن با مشارکت خیرین در ساخت ۱۶۱ مدرسه و ۸۶۸ کلاس درس تامین شد.

    به گفته وی در سال جاری ۴۵ مدرسه با ۲۶۰ کلاس درس و زیربنای ۴۰ هزار متر مربع در گلستان ساخته شده و اکنون نیز ۵۵ مدرسه با ۳۴۰ کلاس و میانگین پیشرفت ۶۵ درصد در استان در حال ساخت است.

    وی ادامه داد: علاوه بر سرمایه گذاری در ساخت مدارس، در ۷.۵ سال اخیر ۵۹۰ میلیارد ریال برای استانداردسازی و اصلاح سامانه گرمایشی چهار هزار و ۹۷۹ کلاس درس، ۴۳۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات گرمایشی، آموزشی و کمک آموزشی مدارس و ۶ میلیارد ریال برای محوطه سازی و آسفالت مدارس گلستان هزینه شد.

    لیوانی افزود: میزان مشارکت خیران گلستان در ساخت مدرسه از ۷۰ میلیارد ریال در سال ۹۲ به ۴۵۰ میلیارد ریال در پایان نیمه نخست امسال افزایش یافته که بیانگر رشد بیش از ۶ برابری است.

    وی همچنین با تاکید بر استفاده هرچه بهتر از مشارکت خیران در کاهش مشکلات فضاهای آموزشی در استان، گفت: طرح آجر به آجر، ایده جدید توسعه مشارکت خیران سازمان در ساخت مدرسه است که در نخستین اقدام اجرایی شدن این ایده، ساخت مدرسه سه کلاسه در روستای میاندره شهرستان کردکوی آغاز شد.

    لیوانی در خصوص آخرین وضعیت استحکام مدارس استان نیز گفت: ۱۵ درصد از مدارس استان به دلیل فرسوده بودن نیازمند بازسازی است که بیشتر این مدارس در شهرهای گرگان، علی‌آباد، آزادشهر و گنبدکاووس قرار دارد.

    به گفته وی میانگین سرانه فضای آموزشی هر دانش آموز گلستانی ۴.۹ متر و میانگین کشوری آن ۵.۲ متر مربع است.

    گلستان امسال ۳۷۶ هزار محصل دارد که از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه برای تعلیم و تربیت استفاده می کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *