×
×

خبر های کوتاه ازرخدادهای هفته

  • کد نوشته: 24179
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۷
  • ۰
  • از دوشنبه گذشته تا کنون خبر های متنوعی از سوی مدیران دستگاه ها در غالب موضوعات مختلفی به مردم انتقال داده شد که اهم این نوع خبرها را می توان در ادامه مطالعه نمائید.
    خبر های کوتاه ازرخدادهای هفته
  • تبلیغ هدفمند

    هفته ای که گذشت را با خبرهای متنوع و مختلفی سپری کردیم که گاهاً این خبرهای مملو از وعده های که قرار است انجام شود یا وعده های که در گذشته داده شده بود تا حدودی به ثمر رسید.

    خبر های کوتاه ازرخدادهای هفته

    از دوشنبه گذشته تا کنون خبر های متنوعی از سوی مدیران دستگاه ها در غالب موضوعات مختلفی به مردم انتقال داده شد که اهم این نوع خبرها را می توان در ادامه مطالعه نمائید.

    خبرهای که گاها برای انجام یک پروژه منتظر دریافت تسهیلات هستند و یا برای اتمام آن نیاز اعتبارات بیشتر وجود دارد چرا که در شرایط اقتصادی کنونی در گذشته برایش فکری صورت نگرفته بود و حال با اوضاع اقتصادی فعلی نیاز به تامین بودجه بیشتری است.

    مریم حاجی ابراهیمیمعاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان گفت: در راستای جبران بخشی از خسارت ناشی از وقوع سیل فروردین ۱۳۹۸ در استان تاکنون مبلغ ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به ۱۴۴ هنرمند صنایع‌دستی در شهرستاهای گمیشان، گالیکش، آق‌قلا، گنبدکاووس و سایر مناطق سیل‌زده استان پرداخت شد.

    مهندس شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد:رویکرد مخابرات توزیع عادلانه ارتباطات است که این پروژه هابا محوریت تقویت اینترنت در اقصی نقاط استان اجرا و برخی از پروژه ها در حوزه اینترنت پر سرعت همراه اول و فیبر رسانی به سایت های مختلف استان است.

    دکتر سید مهدی حسینی مدیر کل بهزیستی گلستان با اشاره به گستردگی فعالیت های سازمان بهزیستی تصریح کرد: این سازمان با حمایت و توجه مردم خیرخواه همواره آماده خدمت‌رسانی به توانخواهان و مددجویان است.
    وی گفت: این مرکز با اعتبار ۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده که ضمن ارائه خدمات به قشر سالمندجامعه برای ۲۰ فرد نیز اشتغالزایی کرده است.

    ابوذر پاسندی مدیر امور آب و فاضلاب کردکوی گفت : با حضور دکتر احسان مکتبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان، فرماندار، مدیران دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی کلنگ احداث مخزن ذخیره آب شرب روستای سالیکنده کردکوی به زمین زده شد.

    مریم حاجی ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجادشده، معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زمینه آموزش‌های مجازی صنایع‌دستی را برای علاقه‌مندان فراهم ساخته است.

    تاج قلی فرهنگ دوست رییس اداره مرتع و اموربیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اعلام کرد: شرایط ابطال پروانه چرای دام و تعیین مجری طرح مرتعداری در مراتع بلامعارض ابلاغ شد.

    عبدالرحیم لطفی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، اظهار داشت: به دنبال صدور هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی مبنی بر افزایش نسبی دما و وزش باد شدید و طوفان کلیه نیروهای حفاظتی منابع طبیعی طی نیمه دوم هفته جاری در آمااده باش کامل به سر می برند.

    علی ذوالفقاری سرپرست فرمانداری شیروان گفت: برای جلوگیری از استفاده غیرقانونی از آب‌های زیرزمینی باید چاه‌های غیرمجاز شناسایی و با افراد متخلف برخورد شود. باید مسوولان شرکت آب منطقه ای استان در این زمینه تلاش جدی داشته باشند.

    عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: حجم سرمایه گذاری اجرای این طرح در سال جاری را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

    وی افزود: سهم این طرح در اشتغال استان حدود ۳۸ هزار نفر از بهره برداران استان معادل ۴۶ درصد از بهره برداران بخش کشاورزی استان تشکیل می دهد.

    جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: توسعه راه‌های روستایی در قالب طرح‌ جهش تولید در دست پیگیری است و در این زمینه ۸۱.۱ کیلومتر راه در این استان آسفالت شده است. اجرای پروژه های راهسازی در محورهای روستایی استان در قالب جهش تولید ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

    علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: بهای برق مصرفی این تعداد مشترک خانگی استان، با جمعیت ۴۰۸ هزار نفر، با اجرای طرح برق امید ۱۰۰ درصد رایگان شد.وی افزود: درآمد این شرکت در پی اجرای طرح برق امید و رایگان شدن بهای قبض ۱۰۱ هزار و ۹۸۹ خانوار حدود ۹ درصد کاهش یافت.

    محمد احمدی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: تعداد شکایات ثبتی در سامانه ۱۹۵ از ابتدای سال تاکنون حدود دو هزار مورد و در هفت حوزه اینترنت، خدمات پستی، تلفن همراه، تشعشعات، ارزش افزوده، پشتیبانی و دفاتر پیشخوان ثبت شده است.

    وی اضافه کرد: از مجموع شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ تعداد هزار و ۶۰۰ مورد در حوزه اینترنت، ۶۰۰ مورد تلفن همراه، ۲۰ مورد خدمات پستی، هشت مورد تشعشعات دکل های مخابراتی، ۱۶ مورد دفاتر پیشخوان و ۲۲ مورد خدمات ارزش افزوده می باشد که به تمامی شکایات رسیدگی شده است.

    مهندس سید محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در بازدید از سد کوچک مخزنی نوده حاجیلر گفت: خود سد کوچک مخزنی تمام شده و حدود ۹۸درصد پیشرفت دارد. تاسیسات خروجی نیز ساخته شده است و امیدواریم با مرتفع شدن مشکلات باقی مانده تا پایان سال به افتتاح برسد.
    مریم جعفری /بازار کسب و کار پارس

    نویسنده: مریم جعفری آلوستانی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *