×
×

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
راه ۱۲۰روستا بازگشایی شد

  • کد نوشته: 24827
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا اورجعلی علیزاده روز یکشنبه با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک شب گذشته راه این تعداد روستاها را بسته است، افزود: این روستاها در مناطق کوهستانی شهرهای مرند، ورزقان، جلفا، شبستر، هشترود، چاراویماق، بستان آباد، اهر، سراب، میانه و مراغه واقع هستند.
    راه ۱۲۰روستا بازگشایی شد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون نیروهای راهداری در حال بازگشایی راه ارتباطی ۱۲۰ روستای بسته شده در اثر بارش برف هستند.

    راه ۱۲۰روستا بازگشایی شد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا اورجعلی علیزاده روز یکشنبه با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک شب گذشته راه این تعداد روستاها را بسته است، افزود: این روستاها در مناطق کوهستانی شهرهای مرند، ورزقان، جلفا، شبستر، هشترود، چاراویماق، بستان آباد، اهر، سراب، میانه و مراغه واقع هستند.

    وی با بیان اینکه تلاش می شود راه ارتباطی این روستاها تا پایان امروز بازگشایی شود، اظهار داشت: شب گذشته به علت افت شدید دما و برای جلوگیری از لغزندگی راه های ارتباطی استان ۲ هزار و ۵۴۰ تن نمک استفاده شده و ۱۱ هزار و ۴۶۰ کیلومترباند از راه های ارتباطی برف روبی شده است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود بارش برف و کولاک هم اکنون راه های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز – زنجان باز بوده ولی رانندگان برای تردد در آن ها باید احتیاط کنند.

    علیزاده با اشاره به اینکه هم اکنون در گردنه سائین در مسیر سراب – اردبیل کولاک وجود دارد، ادامه داد: ارتفاع برف در برخی شهرهای استان از جمله اهر، سراب و چاراویماق به حدود ۳۵ سانتی متر رسید.

    وی یادآوری کرد: راهداران از شب گذشته به ۷۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده و ۲۵ نفر را در راهدارخانه ها اسکان دادند.

    آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

    این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *