رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی استان زنجان گفت: قرار گرفتن فعالان رشته ورزشی پرورش اندام و بدنسازی این استان زیر چتر بیمه ورزشی، امری ضروری و الزامی است.
×
×

لزوم بیمه ورزشی برای ورزشکاران پرورش اندام زنجان

  • کد نوشته: 24861
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۳
  • ۰
  • رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی استان زنجان گفت: قرار گرفتن فعالان رشته ورزشی پرورش اندام و بدنسازی این استان زیر چتر بیمه ورزشی، امری ضروری و الزامی است.
    لزوم بیمه ورزشی برای ورزشکاران پرورش اندام زنجان
  • تبلیغ هدفمند
     بیمه ورزشی برای ورزشکاران پرورش اندام زنجان الزامی است
    لزوم بیمه ورزشی برای ورزشکاران پرورش اندام زنجان

    رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی استان زنجان گفت: قرار گرفتن فعالان رشته ورزشی پرورش اندام و بدنسازی این استان زیر چتر بیمه ورزشی، امری ضروری و الزامی است.

    مهران زرگری،  افزود: فعالان در این عرصه ورزشی به هنگام رخداد حوادث و آسیب های احتمالی در حین ورزش کردن، به منظور بهره مند شدن از مزیت و ظرفیت های خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی این استان، لازم است زیر چتر حمایت بیمه ورزشی قرار گیرند.

    وی با تاکید بر اینکه ورزشکاری در این رشته ورزشی فاقد کارت بیمه ورزشی باشد به هیچ وجه قابل قبول نیست، اظهار داشت: مدیران باشگاه ها ملزم هستند هنگام ثبت نام ورزشکاران، مبلغ حق بیمه را اخذ و نسبت به صدور کارت بیمه ورزشی از سوی هیات پزشکی ورزشی و ارایه آن به ورزشکار اقدام کنند.

    زرگری، میزان حق بیمه ورزشی ورزشکاران برای یکسال را ۳۰۰ هزار ریال (۳۰ هزار تومان) اعلام کرد و افزود: ورزشکاران باید با مزیت های کارت بیمه ورزشی به شکل بهتر و بیشتر آشنا شوند تا در صورت وقوع حوادث و آسیب های احتمالی در حین ورزش بتوانند از خدمات بیمه ورزشی استفاده کنند.

    وی تصریح کرد: وقوع حوادث و آسیب های ورزشی در حین انجام تمرینات و مسابقات به هیچ وجه قابل انکار نیست و داشتن کارت بیمه ورزشی باعث خدمات رسانی بهتر و بیشتر از سوی هیات پزشکی ورزشی و کاهش مشکلات ورزشکاران آسیب دیده ورزشی می شود.  

    رییس هیات ورزش پرورش اندام و بدنسازی استان زنجان گفت: بیمه ورزشی باید از سوی مدیران باشگاه ها و ورزشکاران این رشته ورزشی جدی گرفته شود و هیچ اهمالی در خصوص صدور و ارایه کارت بیمه ورزشی پذیرفتنی نیست.

    زرگری با بیان اینکه باشگاه های پرورش اندام و بدنسازی زنجان باید زیر پوشش بیمه مسوؤلیت بدنی قرار داشته باشند، افزود: بیمه مسوؤلیت بدنی مناسب ترین راه برای جبران غرامت حوادث پیش بینی نشده برای مراجعین‌ به این باشگاه ها است که بهتر است مدیران در این خصوص اهمال نکنند.

    وی ادامه داد: برخی مواقع باشگاه های پرورش اندام  و بدنسازی‌ به رغم رعایت‌ اصول‌ ایمنی‌ و حفاظتی‌ با حوادثی‌ که‌ منجر به‌ نقص‌ عضو و فوت‌ و هزینه‌های‌ پزشکی‌ مراجعین‌ مواجه می‌شوند که به همین منظور تهیه بیمه ‌نامه مسئولیت‌ مدنی‌ از سوی مدیران باشگاه های ورزشی بسیار ضروری است.

    تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب ۱۷۰ باب است و حداقل ۸۰۰ نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *