×
×

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی
آموزش زوجین در افزایش تمایل خانواده‌ها به فرزندپروری موثر است

  • کد نوشته: 2524
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۱
  • ۰
  • معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص منفی شدن رشد جمعیت، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش ۶ ساعته پیش از ازدواج می‌تواند نقش مهمی در افزایش تمایل خانواده‌ها به فرزندپروری داشته باشد.
    آموزش زوجین در افزایش تمایل خانواده‌ها به فرزندپروری موثر است
  • تبلیغ هدفمند
    آموزش زوجین در افزایش تمایل خانواده‌ها به فرزندپروری موثر است
    آموزش زوجین در افزایش تمایل خانواده‌ها به فرزندپروری موثر است

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص منفی شدن رشد جمعیت، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش ۶ ساعته پیش از ازدواج می‌تواند نقش مهمی در افزایش تمایل خانواده‌ها به فرزندپروری داشته باشد.

    دکتر سراج الدین عارف‌نیا  در مراسم آغاز رسمی کلاس‌های آموزش ۶ ساعته هنگام ازدواج استان گلستان با حضور مسئولان استانی و شهرستان در گنبدکاووس، گفت: با توجه به اینکه احساس می‌شد جامعه به سمت کاهش ازدواج، فرزندپروری و پیری و افزایش طلاق پیش می‌رود.

    رهبر معظم انقلاب از سال ۹۳ سیاست‌های ابلاغی در بحث افزایش جمعیت را ارائه کردند که دارای چهار بند افزایش باروری، رفع موانع ازدواج، حمایت در دوران بارداری و ارتقای سلامت مربوط به حوزه بهداشت است.

    وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته دلایل مرتبط با کاهش ازدواج و فرزندپروری و افزایش طلاق مورد بررسی قرار گرفت

    و در نهایت آموزش ۶ ساعته پیش از ازدواج مطرح و تدوین شد که تاکنون در چند استان کشور به مرحله اجرا در آمده است.

    وی با اشاره به اینکه از سال ۷۲ آموزش‌های دو ساعته پیش از ازدواج با هدف یادگیری روابط سالم جنسی و پیشگیری از تولد فرزند مبتلا به تالاسمی اجرا می‌شد.

    افزود: از امروز اجرای رسمی آموزش ۶ ساعته هنگام ازدواج در استان گلستان با پیمودن فرایند ۱۰ ماهه با همکاری مرکز بهداشت، سازمان تبلیغات اسلامی، دادگستری و بهزیستی آغاز شد.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با نگران کننده خواندن نرخ باروری در کشور گفت: این نرخ در کشور به کمتر از دو رسیده و هر خانواده حداکثر دو بار بارداری دارد که با ادامه این رویه، رشد جمعیت منفی خواهد شد.

    دکتر عارف‌نیا ادامه داد: امروزه زوج‌ها با یک تلنگر به سمت طلاق می‌روند و خانواده‌ها هم به جای حمایت و تشویق زوج‌ها به گذشت، بر طلاق آنان دامن می‌زنند و نتیجه خیلی از طلاق‌ها شکل‌گیری فرزندان افسرده است.

    وی با بیان اینکه شرکت در کلاس‌های ۶ ساعته پیش از ازدواج نقش مهمی در انتخاب درست همسر و تحکیم زندگی دارد، یادآور شد: ۲۸ مربی خانم و ۲۴ مربی آقا با حداقل دریافتی در این کلاس‌ها مسوولیت آموزش مسائل بهداشتی را برعهده دارند و احکام مرتبط با مسائل دینی و شرعی توسط سازمان تبلیغات اسلامی، قوانین و مقررات توسط دادگستری و رمباحث مربوط به وانشناسی ازدواج و ادامه زندگی توسط بهزیستی به افراد شرکت کننده در کلاس‌ها آموزش داده می‌شود.

    مسوول دفتر نمایندگی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این نشست با اشاره به تاکید قرآن بر وظیفه اجتماعی افراد متدین برای فراهم کردن زمینه ازدواج در جامعه گفت: در فرهنگ دینی، ازدواج به عنوان یکی از مباحث مهم مطرح می‌شود ولی متاسفانه امروزه در جامعه شاهد کاهش آمار ازدواج هستیم.

    حجت‌الاسلام سیدرسول حسینی کوهستانی افزود: در کنار کاهش ازدواج، آمار طلاق هر ساله نسبت به سال قبل روند افزایشی را نشان می‌دهد و از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود.

    وی با اشاره به تاثیر مثبت اجرای آموزش ۶ ساعته پیش از ازدواج در برخی استان‌ها بر کاهش طلاق، گفت: امیدواریم با اجرای رسمی این طرح در استان نیز شاهد افزایش ازدواج و کاهش طلاق باشیم.

    فرهاد بدیعی مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: برگزاری کلاس‌های ۶ ساعته پیش از ازدواج به طور قطع نقش موثری در افزایش کیفیت زندگی زوج‌ها دارد و شاهد افزایش ثبات زندگی زناشویی در جامعه خواهیم بود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *