×
×

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان
۶هزارهکتار عملیات‌بیابان‌زدایی در سمنان‌انجام‌شد

  • کد نوشته: 26550
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی ترابی ابراز داشت: طرح‌های بیابانزدایی در استان سمنان با اولویت مناطق در معرض فرسایش بادی و کانون‌های گرد و غبار اجرا می‌شود و در تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان مهدیشهر مناطق بیابانی وجود دارد.
    ۶هزارهکتار عملیات‌بیابان‌زدایی در سمنان‌انجام‌شد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: امسال ۶ هزار هکتار عملیات بیابانزدایی با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال با هدف حفظ پوشش گیاهی و مقابله با فرسایش بادی در استان انجام شد.

    ۶هزارهکتار عملیات‌بیابان‌زدایی در سمنان‌انجام‌شد
    ۶هزارهکتار عملیات‌بیابان‌زدایی در سمنان‌انجام‌شد
    ۶هزارهکتار عملیات‌بیابان‌زدایی در سمنان‌انجام‌شد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی ترابی ابراز داشت:  طرح‌های بیابانزدایی در استان سمنان با اولویت مناطق در معرض فرسایش بادی و کانون‌های گرد و غبار اجرا می‌شود و در تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان مهدیشهر مناطق بیابانی وجود دارد.

    وی ادامه داد: نهال‌کاری، آبیاری و مراقبت، ایجاد بادشکن اطراف مزارع، مدیریت‌ روان‌آب و بذرپاشی از جمله اقدامات مهم در مقابله با بیابانزایی به شمار می‌رود.

    وی بیان کرد: اجرای عملیات کنترل هرز آب در یکهزار و ۲۰۰ هکتار اراضی بیابانی، آبیاری و مراقبت نهال‌کاری‌های انجام شده در وسعت چهار هزار هکتار و ایجاد بادشکن به طول ۴۰ کیلومتر در گرمسار از جمله عملیات بیابانزدایی اجرایی در استان سمنان برای مقابله با بیابانزایی است.

    ترابی اظهار داشت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی کشور تحت تاثیر فرسایش بادی است که در حدود ۴۰ درصد این وسعت را مناطق بحرانی فرسایش بادی تشکیل می‌دهد.

    وی تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده حدود ۵۵۰ هزار هکتار از مناطق بیابانی استان سمنان جزو کانون‌های بحرانی فرسایش بادی است  که هر سال خسارت بسیار زیادی به تأسیسات اقتصادی و منابع زیستی وارد می‌کند.

    وی یادآور شد: تقویت پوشش گیاهی نقشی مهم در کاهش فرسایش بادی و ممانعت از خسارات به مناطق مسکونی، صنعتی، روستاها، راه‌های مواصلاتی و اراضی کشاورزی دارد.

    رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای عملیات بیابانزدایی و تخصیص اعتبار در این بخش در واقع اقدام پیشگیرانه از وقوع خسارت است و مقابله با بیابانزایی از اولویت‌های این اداره کل محسوب می‌شود.

    از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مرتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *