به گزارش بازار کسب کار آنلاین، معاون ارزیابی انطباق استاندارد گلستان گفت: نظارت های نوروزی در گلستان از 15 اسفند سال جاری آغاز شده و تا 15 فروردین 1400 ادامه خواهد داشت.
×
×

آغاز نظارت های نوروزی در گلستان

  • کد نوشته: 26669
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین، معاون ارزیابی انطباق استاندارد گلستان گفت: نظارت های نوروزی در گلستان از 15 اسفند سال جاری آغاز شده و تا 15 فروردین 1400 ادامه خواهد داشت.
    آغاز نظارت های نوروزی در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین، معاون ارزیابی انطباق استاندارد گلستان گفت: نظارت های نوروزی در گلستان از ۱۵ اسفند سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

    داوود مزیدی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) و نظارت بر مراکز عرضه و توزیع، حفظ سلامت و ایمنی مصرف کنندگان از طریق کنترل کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری موجود در بازار، ملموس نمودن حضور استاندارد در جامعه، اعتماد سازی و توجه جامعه به کیفیت مطلوب محصولات است.

    مزیدی با بیان این مطلب که در سال ۹۹، بیش از ۱۰ هزار واحد صنفی مورد بازرسی و نظارت استاندارد قرار گرفته است؛ گفت: طرح طاها از سال ۱۳۸۴، هر ساله در کشور انجام شده است و در ایام پایانی سال و نزدیک شدن به سال نو، این نظارت ها برای اطمینان بخشی به مردم، با شدت و حدت بیشتری برنامه ریزی و اعمال می شود.

    معاون ارزیابی انطباق استاندارد گلستان افزود: در سال جاری نیز، اجرای این طرح از ۱۵ اسفندماه آغاز شده که طی آن تعدادی از کارشناسان اداره کل و نیز شرکت های بازرسی همکار استاندارد، به مراکز عرضه مراجعه می کنند و کالاهای عرضه شده (مشمول استاندارد اجباری) را از حیث داشتن نشان استاندارد و نیز اصالت این نشان و کیفیت کالا، مورد ارزیابی قرار می دهند.

    مزیدی با ذکر این موضوع که بازرسان این طرح، پیش از شروع عملیات بازرسی، مورد آموزش های توجیهی از لحاظ فنی و نیز مهارت های ارتباطی قرار می گیرند از صاحبان اصناف خواست تا در صورت مراجعه این بازرسان، ضمن ملاحظه کارت شناسایی، با آنان همکاری لازم را داشته باشند و در صورت بروز هر گونه مشکل، موارد را با اداره کل استاندارد گلستان مطرح کنند.

    وی از شهروندان نیز خواست مواد غذایی مورد نیاز خود خصوصا کالاهای مشمول استاندارد اجباری را از مراکز مجاز خریداری و از خرید کالا از دستفروشان و عرضه کنندگان بی نام و نشان که امکان نظارت سازمان های نظارتی بر آنان وجود ندارد خودداری نمایند و در صورت مشاهده کالاهای مشکوک یا فاقد نشان استاندارد، موضوع را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ و نیز سامانه رسیدگی به شکایات به شماره ۱۵۱۷ با اداره کل استاندارد گلستان در میان بگذارند.

    معاون استاندارد گلستان در پایان یادآور شد برای اطمینان مصرف کنندگان از صحت نشان استاندارد، آنها می توانند کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و بی واسطه و در زمان کوتاهی، از اطلاعات آن فراورده مطلع شوند و در صورت مغایرت اطلاعات اعلام شده با مشخصات کالای مورد نظر آنان، موضوع را به اداره کل استاندارد گلستان گزارش کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *