×
×

مدیرکل آموزش و پرورش البرز
ثبت‌اطلاعات دانش‌آموزان‌البرزی در طرح‌کوچ

  • کد نوشته: 27075
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، سالار قاسمی افزود: در راستای اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان)، سنجش اولیه شاخص توده بدنی دانش آموزان از هفته تربیت بدنی آغاز شده و تاکنون مشخصات قد و وزن بیش از ۴۳۱ هزار دانش آموزاین استان، درسامانه سناد ثبت شده است.
    ثبت‌اطلاعات دانش‌آموزان‌البرزی در طرح‌کوچ
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: اطلاعات ۹۰ درصد از دانش‌آموزان این استان به منظور کنترل وزن و جلوگیری از چاقی در سامانه طرح کوچ ثبت شد.

    ثبت‌اطلاعات دانش‌آموزان‌البرزی در طرح‌کوچ
    ثبت‌اطلاعات دانش‌آموزان‌البرزی در طرح‌کوچ
    ثبت‌اطلاعات دانش‌آموزان‌البرزی در طرح‌کوچ

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، سالار قاسمی افزود: در راستای اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان)، سنجش اولیه شاخص توده بدنی دانش آموزان از هفته تربیت بدنی آغاز شده و تاکنون مشخصات قد و وزن بیش از ۴۳۱ هزار دانش آموزاین استان، درسامانه سناد ثبت شده است.

    وی بیان داشت: طرح کوچ یکی از طرح‌های ۲۵ گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که متناسب با آن چاقی و لاغری دانش‌آموزان کنترل می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه کم تحرکی، تغذیه نامناسب و استفاده از غذاهای پرکالری از عوامل اضافه وزن در کودکان و نوجوانان است، عنوان کرد: با شیوع بیماری کرونا و ارائه آموزش‌های غیر حضوری در خانه، کم تحرکی و اضافه وزن دانش‌آموزان، به طور ناخواسته افزایش یافته است.

    قاسمی خاطرنشان کرد: طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم و برای تعیین شاخص توده بدنی دانش آموزان در سه مرحله (سنجش اولیه، انجام مداخلات فعالیت بدنی و تغذیه ای و سنجش ثانویه) اجرا می شود.

    وی با بیان اینکه براساس بررسی‌های صورت گرفته ۲۱ درصد از دانش‌آموزان کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند، یادآورشد: برای اجرای این طرح، دبیر تربیت بدنی و مراقب سلامت هر مدرسه به عنوان مشاور تخصصی تعیین شده اند. 

    وی ادامه داد: اجرای این طرح به ویژه در شرایط شیوع کرونا نیاز به همکاری والدین و خانواده‌ها است.

    مدیرکل آموزش و پرورش البرز مواردی همچون اندازه گیری قد خون، وزن و محاسبه شاخص توده بدنی (BMI)، ارائه مشاوره و توصیه‌های تغذیه‌ای و فعالیت بدنی توسط معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت را از مفاد اجرایی این طرح برشمرد.

    وی تصریح کرد: این طرح بر اساس آموزه‌های سند تحول بنیادی از سوی دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، تهیه و تنظیم شده است.

    قاسمی اضافه کرد: بعد ازپایان پایش قد و وزن همه دانش آموزان استان و اجرای کامل این طرح، در اردیبهشت سال ۱۴۰۰، از دانش آموزانی که وزن خود را به استاندارد برسانند قدردانی می شود.

    وی به آمار ۳۴ درصدی دانش آموزان دارای اضافه وزن وچاقی البرز پرداخت و گفت: به علت کم تحرکی و تغذیه نامناسب دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

    وی افزود: گزارش تحلیلی از استخراج و ثبت اطلاعات اجرای پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان البرزحاکی از درصد بالای اضافه وزن و چاقی دانش آموزان این استان دارد.

    مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: بی تحرکی، مصرف فست فود و غذاهای مضر باعث بروز پدیده چاقی و اضافه وزن دربین دانش آموزان شده است.

    در سال تحصیلی جاری بیش از ۴۷۳ هزار دانش آموز درمدارس همدان تحصیل می کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *