×
×

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
انجام۵۶هزارتست کرونا درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 27121
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر افشین دلشاد روز یک شنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع تست های انجام شده در دانشگاه های علوم پزشکی استان و اسفراین ۲۷ هزار و ۱۳۱ تست مثبت بود.
    انجام۵۶هزارتست کرونا درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۵۶ هزار و ۸۳۴ تست ( PCR) از ابتدای شیوع همه گیری ویروس کرونا تا کنون در این استان انجام شده است که هفت هزار و ۱۳۴ مورد آن در اسفراین بوده است.

    انجام۵۶هزارتست کرونا درخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر افشین دلشاد روز یک شنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع تست های انجام شده در دانشگاه های علوم پزشکی استان و اسفراین ۲۷ هزار و ۱۳۱ تست مثبت بود.

    وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی نیز ۲۰ هزار و ۹۰۳ تست سریع  کووید ۱۹ از مردم استان گرفته شده است اظهار داشت: از این تعداد ۷۱۷ مورد تست کرونا مثبت شده است و از دیگر سو از هزار و ۵۴۷  مورد از کسانی که تست آنها منفی بوده ولی دارای علائم کرونا بوده اند نیز نمونه تست کرونا (PCR) گرفته شد.

    وی خاطرنشان کرد: هزار و ۶۵۶ نفر از افراد شناسایی شده در این طرح  نیز برای ارائه خدمات جامع و کامل تر به مراکز منتخب کرونا ارجاع شدند.

    دلشاد با بیان این که برای اجرای این طرح ۷۴ هزار و ۵۳۲ مورد بازدید از مراکز مختلف استان نیز انجام شد گفت: این بازدیدها منجر به ۲ هزار و ۷۲۹ مورد اخطار و ۶۴ واحد پلمپ شد و هم چنین ۲۱۷ واحد مسکونی نیز گندزدایی و ضدعفونی شدند.

    وی اظهار داشت: در طول  اجرای این طرح از  ۳۹۲ نفر در منزل مراقبت شده است و سه هزار و ۲۵۵ خانواده آسیب پذیر نیز حمایت شدند.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در  این طرح، ۱۴۵ تیم نظارتی با ۶۰۰ عضو، ۳۷ تیم مراقبتی با ۷۵ عضو و ۴۹۸ تیم حمایتی با هزار و ۴۲۳ عضو تشکیل شده است تا این طرح محله محور اجرایی شود.

    وی در مورد وضعیت شکننده استان نیز به مردم هشدار داد و افزود: اگر شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود ممکن است وضعیت کنونی پایدار نماند.

    دلشاد با بیان این که حساسیت مردم نسبت به زدن ماسک کمتر شده است گفت: تجمعات و دورهمی ها در حال افزایش است و عروسی ها نیز با شرایط غیربهداشتی برگزار می شود.

    وی از مردم خواست تا در خانه بمانند و افزود: دید و بازدید های نوروز و مراسم چهارشنبه سوری خطر افزایش ابتلا به کووید ۱۹ را درپیش خواهد داشت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *