×
×

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی
در فروردین۱۴۰۰سهم آردنانواهای افزایش می یابد

  • کد نوشته: 27488
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدجلال موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سهم آرد نانوایی های استان فروردین ماه سال آتی نسبت به فرورین امسال ۱۰۰ تن افزوده شده است و بر این اساس هفت هزار و ۱۳۰ تن آرد میان این واحدهای صنفی توزیع می شود.
    در فروردین۱۴۰۰سهم آردنانواهای افزایش می یابد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: سهم آرد فروردین ماه سال ۱۴۰۰ واحدهای نانوایی استان افزایش می‌یابد و مشکلی در تامین نان مورد نیاز مردم این خطه ۸۶۳ هزار نفری وجود ندارد.

    در فروردین۱۴۰۰سهم آردنانواهای افزایش می یابد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدجلال موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سهم آرد نانوایی های استان فروردین ماه سال آتی نسبت به فرورین امسال ۱۰۰ تن افزوده شده است و بر این اساس هفت هزار و ۱۳۰ تن آرد میان این واحدهای صنفی توزیع می شود.

    وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از سهم افزایش یافته در فروردین ماه، در روستاهای مسافرپذیر توزیع می شود.

    موسوی اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان شمالی شهر ممنوع برای سفرهای نوروزی ندارد، تدابیر لازم برای تامین نان مورد نیاز مسافران و گردشگردان در شهرها و روستاهای استان اندیشه شده است.  

    خراسان شمالی ۲ برابر میانگین کشوری نانوایی دارد

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: شمار واحدهای نانوایی در این استان زیاد است و ۲ برابر میانگین کشوری است که این امر توجیه اقتصادی فعالیت این صنف را تحت شعاع قرار داده است.

    در این استان به ازای حدود ۶۶۰ نفر یک واحد نانوایی راه اندازی شده است که این رقم در کشور بر اساس آخرین آمار، ۲ برابر است.  

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: اکنون در شهرها و روستاهای استان هزار و ۳۱۲ واحد نانوایی از آرد یارانه ای استفاده می کنند.  

    وی اظهار داشت: بالا بودن تعداد واحدهای نانوایی در استان سبب شده تا نظارت ها بر فعالیت این صنف و کنترل بهداشتی این مکان ها تا حدی تحت شعاع قرار گیرد.  

    وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، بالا بودن تعداد نانوایی ها سبب می شود تا میزان آرد یارانه دریافتی، ساعت پخت نان و در مجموع میزان درآمدها کاهش یابد.

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه این امر نانواها را گلایه مند کرده است افزود: نانواهای استان از پایین بودن درآمد و همخوانی نداشتن میزان دخل و خرج انتقاد دارند.

    وی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات بالا بودن شمار واحدهای نانوایی، پراکندگی آن در سطح شهر و معضل حمل و نقل آرد به این مکان ها است.  

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آرد و نان در این استان ۲ کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری است و مردم ما نان خورتر هستند.  

     هر فرد در  خراسان شمالی ماهانه ۹.۵ کیلوگرم آرد و نان مصرف می کند که این رقم در کشور ۷.۵ کیلوگرم است.  

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *