×
×

استاندار اردبیل
آب‌شرب۵۰سال‌آینده خلخال تامین‌می‌شود

  • کد نوشته: 28585
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در بازدید از طرح آبرسانی و تصفیه‌خانه آب شرب شهر خلخال افزود: برای اجرای این طرح شامل احداث سد خانقاه بفراجرد، منبع تامین آب شرب ،خطوط انتقال آب از محل سد تا تصفیه‌خانه و همچنین اجرای پروژه تصفیه‌خانه ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
    آب‌شرب۵۰سال‌آینده خلخال تامین‌می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار اردبیل گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح در حال احداث آبرسانی شهر خلخال آب سالم و بهداشتی ۵۰ سال آینده شهروندان این شهر تامین می شود.

    آب‌شرب۵۰سال‌آینده خلخال تامین‌می‌شود
    آب‌شرب۵۰سال‌آینده خلخال تامین‌می‌شود
    آب‌شرب۵۰سال‌آینده خلخال تامین‌می‌شود

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو  در بازدید از طرح آبرسانی و تصفیه‌خانه آب شرب شهر خلخال افزود: برای اجرای این طرح شامل احداث سد خانقاه بفراجرد، منبع تامین آب شرب ،خطوط انتقال آب از محل سد تا تصفیه‌خانه و همچنین اجرای پروژه تصفیه‌خانه ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

    وی با بیان اینکه آب تصفیه شده در تصفیه‌خانه خلخال با تولید ۲۸۵ لیتر در ثانیه و ۶ میلیون مترمکعب و ۲ برابر ظرفیت مصرف شهروندان این شهر است، اظهارکرد: در صورت نیاز ظرفیت این محل تا  هشت میلیون مترمکعب قابل افزایش است.

    او بیان کرد: در حال حاضر برای عملیات اجرایی و تجهیز سد خانقاه بفراجرد با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، اجرای پروژه خطوط آبرسانی از این سد به تصفیه‌خانه با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی ۴۵۰ میلیارد ریال و برای احداث تصفیه‌خانه با استفاده از روش بی‌اوتی توسط مشارکت ۶ شرکت بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و این طرح تا پایان بهارسال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

    استاندار اردبیل با بیان اینکه بسیاری از مردم منطقه از اجرای چنین طرح بزرگ آبرسانی بی‌خبر هستند، خواستار اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی برای معرفی این طرح به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و نظام اسلامی برای مردم این منطقه شد.

    عباس جنگی مرنی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: طرح بزرگ آبرسانی خلخال از جمله طرح‌های موفق این شرکت در تامین آب شرب پایدار در بلند مدت یک شهر است که در طراحی آن علاوه بر تامین آب از محل سد در فصول غیرکشاورزی نیز آب رودخانه هرو چای نیز می‌تواند وارد تصفیه‌خانه شده و مورد استفاده قرار گیرد.

    وی اظهارکرد: در طراحی آبرسانی خلخال مخازنی با ۱۷ هزار مترمکعب ذخیره آب احداث شده که در صورت ایجاد مشکل در شبکه و از کار افتادن تصفیه‌خانه این مخازن توانایی تامین ۵۰ ساعته آب شهروندان خلخال را دارند که این مدت در شهر اردبیل هشت ساعت است.

    وی گفت: در حالی که پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه خلخال از سال ۹۶ تا پایان سال ۹۸ و در مدت سه سال ۴۶ درصد بوده، در سال گذشته پیشرفت فیزیکی این طرح با ۵۰ درصد افزایش به ۹۶ درصد ارتقا یافته است.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل افزود: برای بهره‌مندی ساکنان مناطق مرتفع شهر خلخال از آب شرب سالم و بهداشتی تصفیه شده، شرکت آب منطقه‌ای اقدام به اجرای پروژه زون سه آبرسانی خلخال کرده و با تکمیل این طرح که برای آن بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال اعتیار هزینه می‌شود، همه ساکنان مناطق مرتفع این شهر از آب پرفشار شبانه‌روزی بهره‌مند خواهند شد.

    خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *