×
×

مدیرجهاد کشاورزی خلخال
‌حمایت از طرح‌تجمیعی‌آبیاری‌بارانی درخلخال

  • کد نوشته: 29742
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، محمد شاد خاطر روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیرپوشش آبیاری نوین تحت فشار قرار می‌گیرد و ترویج فرهنگ استفاده از روش‌های آبیاری نوین در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان قرار گرفته است.
    ‌حمایت از طرح‌تجمیعی‌آبیاری‌بارانی درخلخال
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرجهاد کشاورزی خلخال از ارائه حمایت‌های مالی دولت به مجریان طرح‌های آبیاری کم فشار و تحت فشار خبر داد و گفت: طرح‌هایی که بصورت تجمیعی از سوی کشاورزان اجرا ‌شوند به ازای هر هکتار از کمک‌های ۱۰۰ میلیون ریالی دولت بهره‌مند می‌شوند.

    ‌حمایت از طرح‌تجمیعی‌آبیاری‌بارانی درخلخال

    ‌حمایت از طرح‌تجمیعی‌آبیاری‌بارانی درخلخال
    ‌حمایت از طرح‌تجمیعی‌آبیاری‌بارانی درخلخال

    به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، محمد شاد خاطر روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیرپوشش آبیاری نوین تحت فشار قرار می‌گیرد و ترویج فرهنگ استفاده از روش‌های آبیاری نوین در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان قرار گرفته است.

    وی اظهار کرد: در سال گذشته طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۱۳۹ هکتار از اراضی خرد کشاورزی این شهرستان اجرا شده و هم اکنون نیز این طرح در سطح ۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خلخال در حال اجرا  است.

     مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: توسعه در بخش کشاورزی خلخال نیازمند استفاده از روش‌های آبیاری نوین و مکانیزه شدن کشت و برداشت در بخش کشاورزی منطقه به خصوص اراضی مستعد واقع در حاشیه رودخانه پر آب و بزرگ قزل اوزن است.

    وی افزود: سالانه بیش از ۳۶۰ میلیون متر مکعب آب از طریق منابع آبی خلخال تولید و بیشترین سطح آب تولیدی بدون استفاده از دسترس منطقه خارج و وارد رودخانه قزل اوزن  شده و از طریق این رودخانه به سمت دریای خزر روانه می‌شود.

    شاد خاطر اظهار کرد: بیش از ۲هزار هکتار از اراضی واقع  در حاشیه رودخانه قزل اوزن خلخال قابلیت کشت و زرع دارد که استفاده از این اراضی مستعد مورد غفلت قرار گرفته است .

    مدیر جهاد کشاورزی خلخال اظهار کرد: در راستای اقدام عملی برای استفاده بهینه از اراضی کشاورزی حاشیه قزل اوزن در خلخال  اقدام لازم برای اجرای طرح آبیای کم فشار برای ۳۵ هکتار از ۱۵۰ هکتار اراضی کشاورزی در اختیار یکی از کشاورزان منطقه در روستای منامن بخش خورش رستم  در حاشیه رودخانه قزل اوزن خلخال صورت گرفته است .

    وی از اعلام آمادگی کشاورزان منطقه برای استفاده بهینه از اراضی حاشیه رودخانه قزل اوزن جهت انجام زراعت و باغداری در سال جاری خبر داد و گفت: از مجموع ۱۶ هکتاری زمین کشاورزی یک سرمایه‌گذار طرح های کشاورزی  در منطقه نیز ۳ هکتار  برای احداث گلخانه و ۱۳ هکتار برای احداث باغ طراحی شده است .

    خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد

     هفت  هزار و ۵۰۰ هکتار از مجموع ۴۵ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی خلخال را باغ های میوه تشکیل می‌دهند،  باغ های میوه واقع در بخش خورش رستم و همچنین باغ‌های واقع در حاشیه رودخانه قزل اوزن بیشترین سهم تولید محصولات سردرختی و میوه باغ‌های نیمه گرم سیری از جمله انار ،انجیر،زیتون ،انگور و پسته این شهرستان را تشکیل می دهند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *