×
×

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز
البرز جزوچهاراستان زیرخط فقرسرانه‌آموزشی

  • کد نوشته: 29745
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا محمد دلاوریان روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: استان البرز به لحاظ پایین بودن سرانه فضای آموزشی بعد از استان سیستان و بلوچستان ، به همراه تهران و آذربایجان غربی جزو چهار استان زیرخط فقر سرانه آموزشی کشور است.
    البرز جزوچهاراستان زیرخط فقرسرانه‌آموزشی
  • تبلیغ هدفمند

     مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز با اشاره به کثرت جمعیت دانش آموزی و محدودیت امکانات آموزشی استان گفت : البرز جزو چهار استان زیر خط فقر سرانه آموزشی کشور قرار دارد.

    البرز جزوچهاراستان زیرخط فقرسرانه‌آموزشی
    البرز جزوچهاراستان زیرخط فقرسرانه‌آموزشی
    البرز جزوچهاراستان زیرخط فقرسرانه‌آموزشی

    به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا محمد دلاوریان روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: استان البرز به لحاظ پایین بودن سرانه فضای آموزشی بعد از استان سیستان و بلوچستان ، به همراه تهران و آذربایجان غربی جزو چهار استان زیرخط فقر سرانه آموزشی کشور است.

    وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش کرج به خصوص در شهر فردیس با مشکلات بیشتری مواجه هستیم.

     وی با اشاره به نشست استاندار البرز با وزیر آموزش و پرورش در اسفندماه سال گذشته پیرامون بررسی وضعیت فضاهای آموزشی استان، یادآورشد:  با پیگیری های صورت گرفته و تفاهم نامه سه جانبه در  آستانه انعقاد بین استانداری، سازمان نوسازی مدارس کشور و خیرین استان در سال جاری، شاهد بهبود و ارتقاء قابل توجه اعتبارات و سرانه فضاهای آموزشی در استان باشیم.

    وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به پیگیری های به عمل آمده و تحقق شعار سال ” تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها ” شاهد جهش تولید و تحویل حداکثری پروژه های آموزشی و بهبود سرانه فضاهای آموزشی در این استان شویم.

    دلاوریان ادامه داد: همجواری با پایتخت، مهاجرپذیری استان و ورود سالانه ۱۲ هزار دانش آموز به البرز باعث کمبود سرانه فضای آموزشی و تراکم ۴۵ نفره کلاس ها در این استان شده است.

    وی عنوان کرد: رشد مهاجرت ها ، کمبود شدید فضای آموزشی و فرسودگی ۳۵ درصد از مدارس البرز سبب شده تا این استان همواره با تراکم دانش آموزی در کلاس ها مواجه شود.

    مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز یادآورشد: با وجود افزایش هفت برابری اعتبارات از سال ۹۷ تا کنون، همچنان به واسطه مهاجرت با فقر آموزشی در استان البرز مواجه هستیم.

    وی تاکید کرد: سرانه آموزشی البرز ۳.۸ مترمربع به ازای هردانش آموزاست در حالی که این سرانه در کشور ۵.۲۱ مترمربع به ازای هر دانش آموز است.

    استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *