×
×

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ
رتبه‌برترساوجبلاغ جهت تولیدمحصولات سالم‌کشاورزی

  • کد نوشته: 30683
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی اکبر الماسی نوکیانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اداره جهاد کشاورزی ساوجبلاغ با همکاری گروه های مدیریت حفظ نباتات ، محیط زیست و سلامت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تاکنون موفق به دریافت ۴۰ درصد از پروانه های کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی استان شده است.
    رتبه‌برترساوجبلاغ جهت تولیدمحصولات سالم‌کشاورزی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ  اعلام کرد که این شهرستان در تولید محصولات سالم کشاورزی رتبه نخست استان البرز را به خود اختصاص داده است.

    رتبه‌برترساوجبلاغ جهت تولیدمحصولات سالم‌کشاورزی
    رتبه‌برترساوجبلاغ جهت تولیدمحصولات سالم‌کشاورزی
    رتبه‌برترساوجبلاغ جهت تولیدمحصولات سالم‌کشاورزی

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی اکبر الماسی نوکیانی  روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :  اداره جهاد کشاورزی ساوجبلاغ با همکاری گروه های مدیریت حفظ نباتات ، محیط زیست و سلامت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تاکنون موفق به دریافت ۴۰ درصد از پروانه های کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی استان  شده است.

    وی  گفت:  این پروانه ها برای محصولات توت فرنگی و گوجه فرنگی گلخانه ای و فلفل دلمه ای فضای باز با تلاش بهره برداران ساوجبلاغی کسب شده است.

    رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ بیان داشت:  با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج استان البرز، یک زن روستایی  در ساوجبلاغ موفق به کسب پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها

    در مزرعه گوجه فرنگی خود شد.

    مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ افزود: صدور پروانه‌های نشان حد مجاز آلاینده‌ها در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد است که این مهم افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی و حفاظت از آب و خاک را به همراه دارد.
    وی در ادامه بیان داشت: اشتیاق به مصرف محصولات کشاورزی سالم، به دلیل نگرانی از آلودگی‌های محصولات و محیط زیست، رو به افزایش است و محصولات تولیدی سالم از بازار صادراتی خوبی نیز برخوردار شده است.
    الماسی نوکیانی افزود: فرهنگ استفاده از محصولات کشاورزی دارای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها باید اشاعه پیدا کند و این موضوع موجب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، ارتقای سلامت جامعه و همچنین تولید محصولات صادرات محور خواهد شد.

    رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا و مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز به خبرنگار ایرنا گفت: محصولات گواهی شده، محصولاتی هستند که باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین در حد مجاز است.

    فاطمه بشیری گفت: پایگاه اطلاع رسانی محصولات گواهی شده با نشانی اینترنتی cerganic.maj.ir توسط وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده که اطلاعات، دستورالعمل ها و قوانین مرتبط با دستورالعمل صدور نشان حد مجاز آلاینده ها در آن بارگذاری گردیده و در دسترس عموم قرار دارد.
    وی افزود: کشاورزان می‌توانند با مراجعه با سامانه خدمات الکترونیکی جهاد کشاورزی semak.maj.ir نسبت به ثبت نام محصول خود جهت اخذ نشان اقدام نمایند.

    بشیری از برنامه تولید محصول گواهی شده در سال زراعی  ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد و گفت: برنامه پیش بینی شده ما برای سال جاری این  محصولات سالم‌ در استان البرز به بیش از ۶۰۰ هکتار می رسد.
     
    وی گفت: در این خصوص  تولید یک هزار و ۱۹۰ تن قارچ خوراکی گواهی شده  در سال جاری نیز بر نامه ریزی شده است.

    وی اضافه کرد:  باقیمانده آفت کش ها و سموم و  میزان آلاینده‌ها و نیترات نیز در محصولات گواهی  شده سالم کمتر از حد مجاز و مطابق با استانداردهای مربوطه است.
     وی با اشاره به معضلات  فاضلاب و اختلاط آبهای نامتعارف با آبهای کشاورزی در استان البرز گفت: کشاورزانی که زمین هایشان در معرض آبیاری با آبهای نامتعارف و روان آب های سطحی قرار می‌گیرند تا زمان حل این معضل می توانند با مراجعه به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های خود نسبت به درخواست پروانه حد مجاز آلاینده ها اقدام نمایند تا در صورت تایید و دریافت پروانه و نشان استاندارد، موارد و مشکلات قضایی و قانونی نداشته باشند.
    بشیری گفت: آبهای نامتعارف در استان از مهم ترین معضلات سازمان جهاد کشاورزی و دفتر محیط زیست و سلامت غذای سازمان بوده و حل این مشکل که مستقیما با سلامت شهروندان در ارتباط است نیازمند تلاش همه جانبه مسئولین و دستگاههای اجرایی می‌باشد.

    از مجموع ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی البرز ، حدود ۲۰ هزار هکتار آن مربوط به شهرستان ساوجبلاغ است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *