×
×

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری
رگبارهای‌بهاری مهمان چهارمحال‌وبختیاری

  • کد نوشته: 30981
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مهران چراغپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق نقشه‌های پیش‌یابی بارش‌های اردیبهشت استان به حد معمولی(نرمال) می‌رسد اما در مجموع نمی‌تواند تاثیر چندانی بر کسری بارش‌های سال آبی داشته باشد.
    رگبارهای‌بهاری مهمان چهارمحال‌وبختیاری
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش ابر به ویژه در بعدازظهرها رگبارهای بهاری همراه با رعد و برق آسمان استان را تا پایان هفته فرا می‌گیرد.

    رگبارهای‌بهاری مهمان چهارمحال‌وبختیاری
    رگبارهای‌بهاری مهمان چهارمحال‌وبختیاری
    رگبارهای‌بهاری مهمان چهارمحال‌وبختیاری

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مهران چراغپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق نقشه‌های پیش‌یابی بارش‌های اردیبهشت استان به حد معمولی(نرمال) می‌رسد اما در مجموع نمی‌تواند تاثیر چندانی بر کسری بارش‌های سال آبی داشته باشد.

    وی ادامه داد: از نظر دمایی نیز هوا تا پایان هفته روند کاهشی به خود می‌گیرد اما شیب آن ملایم است و بسیار محسوس نیست.

    چراغپور همچنین از وزش باد به نسبت شدید در استان تا پایان هفته خبر داد و گفت: کشاورزان، زنبورداران و گلخانه‌داران نسبت به این موضوع آگاه باشند و در محافظت محصولات خود اقدات لازم را انجام دهند.

    مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره کاهش۳۱درصدی بارش‌ها در استان، پیش‌بینی کرد، سال آبی در استان به همین میزان کاهش به پایان برسد.

    به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
    خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *