×
×

مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران
پرشدن۹۳درصد از ظرفیت سدکوثرگچساران

  • کد نوشته: 31224
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، اکبر خدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۵۰۹ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد کوثر ذخیره شده است.
    پرشدن۹۳درصد از ظرفیت سدکوثرگچساران
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: ۹۳ درصد از حجم مخزن سد کوثر گچساران در سال آبی جاری پر شده است.

    پرشدن۹۳درصد از ظرفیت سدکوثرگچساران
    پرشدن۹۳درصد از ظرفیت سدکوثرگچساران
    پرشدن۹۳درصد از ظرفیت سدکوثرگچساران

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، اکبر خدری  روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۵۰۹  میلیون مترمکعب آب در مخزن سد کوثر ذخیره شده است.

    وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی از ابتدای سال آبی تاکنون در ایستگاه هواشناسی سد کوثر ۳۹۶ میلیمتر بوده است افزود: در حال حاضر میزان حجم خالی مخزن سد کوثر ۳۸ میلیون مترمکعب است.

    خدری گنجایش مخزن سد کوثر را ۵۴۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

    خدری با بیان اینکه حجم آب رها شده جهت پیش بینی و کنترل سیلاب در سال آبی جاری ۸۰  میلیون مترمکعب بوده اظهار داشت: کل ورودی به مخزن سد کوثر از ابتدای سال آبی تاکنون  ۲۷۵ میلیون مترمکعب و کل خروجی از مخزن از ابتدای سال آبی نیز ۲۳۵ میلیون مترمکعب بوده است.

    وی افزود: از ابتدای سال آبی میزان کل مصرف از سد کوثر به تفکیک ۲۵ میلیون مترمکعب برای کشاورزی، ۲ میلیون مترمکعب برای صنعت و ۷۰ میلیون مترمکعب برای آشامیدنی و ۴۵ میلیون مترمکعب زیست محیطی و نیز سایر مصارف بوده است.

    مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتنی این سد از سطح دریا ۶۲۵متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد ۶۲۲.۴۴متر است.

    سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

    سد ملی کوثر در ۵۵ کیلومتری شمال غرب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

    سد کوثر تنها سد بتنی مورد استفاده در کهگیلویه و بویراحمد است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *