×
×

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان
سمپاشی‌بیش‌از۱۵۳هزارهکتار از مزارع‌کردستان علیه‌آفت‌سن

  • کد نوشته: 31261
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمدفرید سپری روز پنجشنبه در نشست با مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه همه امکانات برای مقابله با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع استان بسیج شده است، اظهار داشت: کارشناسان شبکه‌های مراقبت به طور مستمر در حال بازدید از مزارع غلات به ویژه گندم هستند.
    سمپاشی‌بیش‌از۱۵۳هزارهکتار از مزارع‌کردستان علیه‌آفت‌سن
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: تاکنون ۱۵۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع غلات استان علیه آفت سن مادر سمپاشی شده است.

    سمپاشی‌بیش‌از۱۵۳هزارهکتار از مزارع‌کردستان علیه‌آفت‌سن
    سمپاشی‌بیش‌از۱۵۳هزارهکتار از مزارع‌کردستان علیه‌آفت‌سن
    سمپاشی‌بیش‌از۱۵۳هزارهکتار از مزارع‌کردستان علیه‌آفت‌سن

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمدفرید سپری روز پنجشنبه در نشست با مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه همه امکانات برای مقابله با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع استان بسیج شده است، اظهار داشت: کارشناسان شبکه‌های مراقبت به طور مستمر در حال بازدید از مزارع غلات به ویژه گندم هستند.

    وی اضافه کرد: تا هشتم اردیبهشت سال جاری ۱۵۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع غلات استان علیه آفت سن مادر سمپاشی شده و این میزان سطح نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۶۳ درصد رشد داشته است.

    رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان افزود: ۱۲۶ هزار و ۲۱۵ هکتار هم از مزارع گندم و جو استان نسبت به کنترل علف‌های هرز سمپاشی شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

    سپری یادآور شد: در پنج شهرستان غربی و جنوبی استان در سطحی معادل چهار هزار و  ۳۵۰ هکتار در شرایط سخت ‌کاری و با امکانات محدود، علیه ملخ بومی سمپاشی انجام شده است.

    مدیر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی هم در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد استان در کنترل عوامل خسارت‌زا به ویژه سن مادر در مزارع گندم استان اظهار داشت: امسال، سال حساسی از نظر اقلیمی و طغیان آفت سن در مزارع گندم است.

    سعید معین اضافه کرد: امیدواریم طی هفته‌ آتی در برخی نقاط کشور و به ویژه مناطق شمالی استان شاهد بارندگی باشیم و از فرصت کوتاه باقیمانده تا تخم ریزی کامل سن مادر برای سمپاشی بیشتر و کنترل این آفت بهره گیریم.

    استان کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

    کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

    عمده محصول زراعی این استان گندم با تولید حدود یک میلیون تُن در سال است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۴۸ هزار تُن است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *