×
×

رییس منابع طبیعی لردگان
ساماندهی هفت‌شبکه‌همیاران‌طبیعت در شهرستان‌لردگان

  • کد نوشته: 31993
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، آیت حسنی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شبکه‌ها در راستای سیاست‌های فرهنگی سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری و به منظورارتقاء فرهنگ طبیعت دوستی فعال شده است و یکهزار نفر از دوستداران طبیعت در قالب تیم‌های همیار محافظ، همیار مروج و همیار دانش‌آموزی ساماندهی شدند.
    ساماندهی هفت‌شبکه‌همیاران‌طبیعت در شهرستان‌لردگان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس منابع طبیعی لردگان با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جنگل‌های استان این شهرستان قرار دارد، گفت: هفت شبکه همیاران طبیعت در راستای صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان فعال شد.

    ساماندهی هفت‌شبکه‌همیاران‌طبیعت در شهرستان‌لردگان

    ساماندهی هفت‌شبکه‌همیاران‌طبیعت در شهرستان‌لردگان
    ساماندهی هفت‌شبکه‌همیاران‌طبیعت در شهرستان‌لردگان

     به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، آیت حسنی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شبکه‌ها در راستای سیاست‌های فرهنگی سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری و به منظورارتقاء فرهنگ طبیعت دوستی فعال شده است و یکهزار نفر از دوستداران طبیعت در قالب تیم‌های همیار محافظ، همیار مروج و همیار دانش‌آموزی ساماندهی شدند.

    وی اظهار داشت: این شبکه‌ها و تیم‌ها با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و علاقه‌مندان به طبیعت در راستای صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی، حفاظت و نگهداری بیشتر از این عرصه‌ها فعال شده است.

    حسنی به کاهش ۸۰ درصدی آتش‌سوزی در سال گذشته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این میزان کاهش به دلیل استفاده از ظرفیت بالقوه همیاران و دوستداران طبیعت و با همکاری بین بخشی محقق شد.

    وی اظهار داشت: امسال با شبکه‌سازی و تیم‌سازی همیاران طبیعت در  پارسل‌های مشخص شده در سطح دهستان‌ها و بخش‌ها، می‌توان در هنگام وقوع حریق در کمترین زمان ممکن نسبت به اطفاء حریق اقدام کرد.

    رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان در ادامه به اهمیت حمایت بیمه همیاران طبیعت اشاره کرد و افزود: نیروهای مردمی و همیاران طبیعت برای بهره‌مندی از حمایت‌های بیمه‌ای و قضایی و همچنین قانون حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان باید در سامانه همیاران طبیعت ثبت‌نام و کارت همیاری دریافت کنند.

    وی از اختصاص ۱۵ فلاکس پک (کوله پشتی محتوای آب) به شهرستان لردگان خبر داد و گفت: شهرستان لردگان از نظر حریق همیشه بحرانی است و در چند سال گذشته با استفاده از ظرفیت جوامع محلی و مردم میزان حریق کاهش داشته است.

    حسنی از شهروندان درخواست کرد، هر گونه تخلفات احتمالی در عرصه‌های ملی و آتش‌سوزی در این عرصه‌ها را با شماره تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ یگان حفاظت اطلاع‌رسانی کنند.

    به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری با یک میلیون و ۶۵۳ هزار هکتار مساحت، ۳۱۱ هکتار جنگل بلوط دارد که بیش از ۵۳ درصد از جنگل‌های بلوط استان در شهرستان لردگان قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *