×
×

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمان
کمبودعلوفه‌دامی درکرمان به‌مرز۵۰۰هزارتن رسید

  • کد نوشته: 32421
  • ۱۴۰۰-۰۲-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمدرضا پورخاتون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تامین علوفه مورد نیاز دام را یکی از دغدغه های این روزهای کشاورزان و دامداران استان کرمان عنوان کرد و گفت: طبق برآورد کارشناسان هفت میلیون واحد دامی در جنوب و شمال کرمان وجود دارد که هم اکنون کمبود علوفه مرتعی و زراعی حیات آنان را در معرض تهدید قرار داده است.
    کمبودعلوفه‌دامی درکرمان به‌مرز۵۰۰هزارتن رسید
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: کمبود علوفه در این استان پارسال با توجه به بارش های نسبتا خوب ، ۳۰۰ هزار تن بود که خشکسالی این رقم را در سال جاری به مرز ۵۰۰ هزار تن رسانده است.

    کمبودعلوفه‌دامی درکرمان به‌مرز۵۰۰هزارتن رسید
    کمبودعلوفه‌دامی درکرمان به‌مرز۵۰۰هزارتن رسید
    کمبودعلوفه‌دامی درکرمان به‌مرز۵۰۰هزارتن رسید

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمدرضا پورخاتون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تامین علوفه مورد نیاز دام را یکی از دغدغه های این روزهای کشاورزان و دامداران استان کرمان عنوان کرد و گفت: طبق برآورد کارشناسان هفت میلیون واحد دامی در جنوب و شمال کرمان وجود دارد که هم اکنون کمبود علوفه مرتعی و زراعی حیات آنان را در معرض تهدید قرار داده است.

    به گفته پورخاتون ، یک و نیم میلیون تن علوفه در سال برای تغذیه این هفت میلیون واحد دامی در استان کرمان نیاز است که حدود ۲۵۰ هزار تن از این مقدار از عرصه های منابع طبیعی تامین و مابقی به صورت زراعی کشت می‌شود.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه کاهش بارش ها در سایر استان ها نیز طی سال جاری ملموس است کاهش علوفه در سایر استانهایی که قبلا علوفه مازاد خود را به کرمان ارسال می کردند مشهود است.

    وی ادامه داد: افزایش تقاضا و کمبود عرضه موجب بالا رفتن قیمت علوفه در کشور و در نهایت در استان کرمان شده است.
    پورخاتون با بیان اینکه علوفه نیاز آبی بالایی برای رشد دارد تصریح کرد: با توجه به کاهش شدید منابع آبی کشت این گیاه در استان کرمان مقدور نیست. 

    پورخاتون با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در صدد تامین محصولات علوفه ای با نیاز آبی اندک است، از سورگوم و ارزن مرواریدی به عنوان علوفه هایی با نیاز کم آبی نام برد و اظهار داشت: با تولید این محصولات و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از این علوفه برای تغذیه دام می توان کمبود علوفه را در استان کرمان برطرف کرد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *