×
×

هنوز برخی شهروندان برای تزریق واکسن واهمه دارند

  • کد نوشته: 34031
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار دکتر سیده معصومه هاشمی در این خصوص اظهار داشت: با وجود اینکه تزریق واکسن نقش بسیار مهمی برای جلوگیری از کاهش مرگ و میر و بستری‌ها دارد ، مراکز بهداشت تلاش های متعددی را برای تشویق و ترغیب مردم انجام داده اند تا جایی که حتی با انجام تماس های تلفنی اقدام به تشویق شهروندان جهت تزریق دُز اول و دوم واکسن کرونا داشته‌اند.
    هنوز برخی شهروندان برای تزریق واکسن واهمه دارند
  • تبلیغ هدفمند

    رییس شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: «واکسن هراسی» مهم‌ترین علت عدم مراجعه مردم این شهرستان برای تزریق واکسن کرونا، است و با وجود اقدامات و آموزش‌های متعدد انجام شده، هنوز هم برخی از شهروندان برای دریافت واکسن واهمه دارند.

    هنوز برخی شهروندان برای تزریق واکسن واهمه دارند

    به گزارش بازار کسب و کار دکتر سیده معصومه هاشمی در این خصوص اظهار داشت: با وجود اینکه تزریق واکسن نقش بسیار مهمی برای جلوگیری از کاهش مرگ و میر و بستری‌ها دارد ، مراکز بهداشت تلاش های متعددی را برای تشویق و ترغیب مردم انجام داده اند تا جایی که حتی با انجام تماس های تلفنی اقدام به تشویق شهروندان جهت تزریق دُز اول و دوم واکسن کرونا داشته‌اند.

    وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون شیروان نسبت به سایر شهرستان‌های استان پایین است خاطرنشان کرد: تاکنون درصد پوشش واکسن در جمعیت بالای ۱۸ سال ۷۲.۷ درصد، ۱۸-۱۵ سال، ۷۶.۵ درصد و ۱۵-۱۲ سال ۸۷.۳ درصد می باشد و روزانه بطور میانگین هزار و ۵۰۰ دُز واکسن در این شهرستان تزریق می شود.
    رییس شبکه بهداشت و درمان شیروان ضمن توصیه به تزریق واکسن دانش آموزان گفت: تیمی از همکاران جهت تزریق واکسن کرونا به صورت حضوری به تعدادی از مدارس پرجمعیت مراجعه کردند اما با اقبال والدین دانش آموزان مواجه نشدند.
    هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۳ هزار و ۵۰۰ دُز نوبت اول، ۶۴ هزار و ۳۰۰ دُز نوبت دوم و ۵۳۰ دُز نوبت سوم در این شهرستان انجام شده است افزود: افراد بالای ۶۰ سال که واکسن سینوفارم و برکت را تزریق کرده‌اند و بیش از چهارماه از دُز دوم واکسن آنان گذشته است می توانند برای تزریق دُز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
    در حال حاضر در شهرستان انواع مختلف واکسن کرونا جهت تزریق موجود است.
    شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *