×
×

عبور مشترکان «اینترنت پهن‌باند» کشور از مرز۱۰۱ میلیون مشترک

  • کد نوشته: 34121
  • ۱۴۰۰-۰۹-۰۱
  • ۰
  • به گزارش روز دوشنبه بازار کسب و کار، شیوع کرونا در جهان، مخاطرات بسیاری را رقم زد. شیوع ویروس کرونا بر همه چیز تاثیر منفی داشت، شاید بتوان گفت بر روی تنها چیزی که تاثیر مثبت داشت، استفاده از تکنولوژی برای رفع نیازهای روزمره بود.
    عبور مشترکان «اینترنت پهن‌باند» کشور از مرز۱۰۱ میلیون مشترک
  • تبلیغ هدفمند

    آخرین آمار حوزه فناوری اطلاعات حکایت از این دارد که تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند در کشور از ۱۰۱ میلیون مشترک نیز عبور کرده است.

    عبور مشترکان «اینترنت پهن‌باند» کشور از مرز۱۰۱ میلیون مشترک

    به گزارش روز دوشنبه بازار کسب و کار، شیوع کرونا در جهان، مخاطرات بسیاری را رقم زد. شیوع ویروس کرونا بر همه چیز تاثیر منفی داشت، شاید بتوان گفت بر روی تنها چیزی که تاثیر مثبت داشت، استفاده از تکنولوژی برای رفع نیازهای روزمره بود.

    توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشورها،  یکی از مهم‌ترین کارهایی بود که به واسطه کرونا سرعت گرفت. بسیاری از کشورهای جهان، از جمله ایران، توسعه‌ای که قرار بود ظرف چند سال رقم بزنند را در مدت زمان کوتاهی انجام دادند.

    اکنون در کشور ما نیز تمام خدماتی که می‌توان به صورت آنلاین ارائه داد،  در دسترس مردم است. حمل و نقل، خرید اینترنتی، تحصیل، مراجعه غیرحضوری به بانک و پزشک و حتی اشتغال تا حد زیادی به اینترنت وابسته شده است.

    استفاده مردم از اینترنت و به تبع آن گوشی تلفن همراه باعث شده اکنون در کشور ۱۳۱ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۴۰ نفر مشترک تلفن همراه داشته باشیم که ضریب نفوذ این دستگاه در کشور را به بیش از ۱۵۸ درصد رسانده‌اند.

    بر اساس گزارش‌های برخطی که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در دسترس قرار می‌گیرید، اکنون پوشش ارتباطی جاده‌های اصلی – فرعی ریلی نیز از ۹۴ درصد گذشته است.

    آخرین گزارش آماری از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می‌دهد ضریب نفود اینترنت پهن‌باند ثابت در کشور از ۱۲۰ درصد عبور کرده است. مانند گذشته در بخش اینترنت سیار (با ضریب نفود حدود ۱۰۷ درصد) رشد مناسبی را شاهد بودیم، اما اینترنت ثابت با ضریب نفود نزدیک به ۱۳ درصد همچنان به دلایل مختلف از توسعه دورمانده است.

     تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند در کشور ۱۰۱ میلیون و ۱۴ هزار و ۷۱۹ مشترک است که از این میان ۱۰ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۷۱۵ مشترک اینترنت پهن‌باند ثابت دارند و ۹۰ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۴ نفر، مشترک اینترنت پهن‌باند سیار هستند. اکنون ضریب نفود اینترنت پهن‌باند در کشور از ۱۲۰ درصد عبور کرده است.

    سهم اپراتورها از ضریب نفوذ اینترنت در کشور به این صورت است که شرکت مخابرات ایران – همراه اول، ۵۳.۵۳ درصد وایرانسل ۴۲.۵۹ درصد سهم دارند.  رایتل ۳.۸۷ درصد و سازمان منطقه آزاد کیش کمتر از نیم درصد در این بازار سهم دارد.

    به گزارش ایرنا، بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است «در توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی سرمایه‌گذاری کند به‌گونه‌ای که امکان ارائه دست‌کم چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت (سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی) در ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور امکان‌پذیر شود.»

    در حوزه توسعه ارتباطات روستایی نیز اکنون حدود ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار که تعداد آن‌ها ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستا است به شبکه ارتباطی متصل هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *