×
×

بانک‌های خصوصی در معرفی بدهکاران عزم جدی ندارند

  • کد نوشته: 34940
  • ۱۴۰۱-۰۱-۲۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار، بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران معتقدند که یکی از مشکلات اساسی و ساختاری نظام اقتصادی و بانکی کشور بدهکاران کلان بانکی هستند که در کنار بی‌انضباطی اقتصادی، فضای روانی منفی در سطح جامعه ایجاد می‌کنند.
    بانک‌های خصوصی در معرفی بدهکاران عزم جدی ندارند
  • تبلیغ هدفمند

    پیگیری‌ها حکایت از آن دارد که در  معرفی بدهکاران بانکی بانک‌های خصوصی عزمی جدی ندارند و در انتظار تصمیم بانک مرکزی و اقدام این بانک هستند.

    بانک‌های خصوصی در معرفی بدهکاران عزم جدی ندارند

    به گزارش بازار کسب و کار، بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران معتقدند که یکی از مشکلات اساسی و ساختاری نظام اقتصادی و بانکی کشور بدهکاران کلان بانکی هستند که در کنار بی‌انضباطی اقتصادی، فضای روانی منفی در سطح جامعه ایجاد می‌کنند.

    لذا وزارت اقتصاد با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر حمایت از تولید و در این بین دستور رئیس دولت مبنی بر پشتیبانی واحدهای تولیدی و حمایت از تسهیلات گیرندگان خرد، به بانک مرکزی دستور داده شد تا بدهکاران کلان را به مردم معرفی کند.

    انتشار اسامی ابر بدهکاران بانکی از روز شنبه این هفته با تاکید و دستور سید ابراهیم رئیسی و تیم اقتصادی دولت سیزدهم کلید خورد و در پی این دستور بانک‌های ملی، تجارت، رفاه کارگران، توسعه تعاون، توسعه صادرات، صادرات، پست بانک، صنعت و معدن، مسکن و کشاورزی اقدام به انتشار اسامی بدهکاران بانکی خود کردند.

    وزیر اقتصاد پس از انتشار لیست بدهکاران بانکی توسط بانک‌های دولتی و برخی بانک‌های خصوصی گفت: تمام بانک‌ها مکلف هستند بر اساس تکلیفی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ آمده است، این اطلاعات را در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی قرار دهند.

    همچنین بانک مرکزی نیز هشدار داد: چنانچه در این هفته بانکی اقدام لازم در معرفی بدهکاران بانکی خود انجام ندهد، این بانک لیست بدهکاران را منتشر خواهد کرد.

    مصطفی قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی افزود: از هفته آینده در دستور کار بانک مرکزی انتشار لیست کامل همراه با راستی‌آزمایی و ارائه جزئیات بدهکاران بزرگ بانک‌های دولتی و خصوصی است.

    با وجود این تا کنون بسیاری از بانک‌های خصوصی بزرگ نه تنها به این ابلاغ واکنشی نداشتند، بلکه اقدامی برای انتشار خاطیان انجام نداده‌اند.

    گفتنی است  ۲۰ بانک غیردولتی در کشور در حال  فعالیت هستند و تنها بانک‌های صادرات، رفاه و تجارت اسامی بدهکاران کلان خود را اعلام کردند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *