×
×

معصومیتی که پنهان و گم شده است
دختر یعنی معصومیت تا بی نهایت

  • کد نوشته: 35375
  • ۱۴۰۱-۰۲-۰۳
  • ۰
  • دختر یعنی لبخند در هجوم گریه ها، آرامش وقت بی قراری ها، عاشقانه ای هنگام غروب،دختر یعنی تفسیر جمله ی “دوستت دارم” یعنی خدا هم زیباست، عجب نقاشی خوبی است. دختر یعنی دختر، مادر، زن واعتباریک جامعه , معصومیت تا بی نهایت
    دختر یعنی معصومیت تا بی نهایت
  • تبلیغ هدفمند

    دختر یعنی لبخند در هجوم گریه ها، آرامش وقت بی قراری ها، عاشقانه ای هنگام غروب،دختر یعنی تفسیر جمله ی “دوستت دارم” یعنی خدا هم زیباست، عجب نقاشی خوبی است. دختر یعنی دختر، مادر، زن واعتباریک جامعه , معصومیت تا بی نهایت

    هر سال مصادف با تولد حضرت معصومه (سلام اله علیها)در پی حرکتی نمادین وبه قولی برای یادآوری شخصیت حضرت معصومه (س) و ترویج ابعاد وجودی این دختر اهل بیت در میان دختران مسلمان تا دختران این مرز و بوم جشنی برگزار می شود و تبریکی که اگر گفته نشود خیلی بهتر است .
    روز دختـر بهانه ای شد برای گرامیداشت مقام دختر و آشنایی آنان با نحوه صحیح زندگی با بهره گیری از فرهنگ ایرانی و اسلامی.
    همه ی دخترها به دوست داشته شدن نیاز دارند ، به یک نفر که احساسشان را بفهمد و پا به پایشان دیوانگی کند معنی اخم هایشان را بداند و با غر زدن های گاه و بی گاهشان کنار بیاید ،
    آنها یک نفر را میخواهند که عشق را بلد باشد و برای دنیای دخترانه شان بشود آن پادشاه سوار بر اسب سفید ! انتظار زیادی هم ندارند ، همین که لاک های رنگی هدیه بگیرند و کتاب های عاشقانه ، همین که قربان صدقه های واقعی بشنوند و غیرتی شدن های پر جذبه ببینند انگار دنیا را دارند ، دخترها ذوق کردن برای چیزهای کوچک و اتفاق های نه چندان بزرگ را خوب بلدند ، کافیست مطمئن باشند دوستشان داری و دوستت داشته باشند ، نه دلشان سورپرایزهای لاکچری میخواهد نه یک مرد با ماشین آن چنانی و پول فراوان…
    دخترها را بد تعریف کرده اند اما واقعیت چیزی فراتر از این حرف هاست آنها پدر و برادر مهربان می خواهند !
    پدر بزرگ صبور و منطقی که ارزش نوه ی دختری را درک می کند و خوب می داند چه چیزی او را پژمرده و افسرده می کند .و دایی و عمو هم که خوب می دانند که هرکسی باید آنها را بخاطر خودشان بخواهد .گوهرهای معصومی که امنیت شان در همه جا گمشده و پنهان است از خنده ها و رفتارهای کودکانه شان تا ابراز احساسات و شیطنت های عجیب وغریب شان به هیچ وجه به آنها خرده نگیرید دختر بودن قشنگ ترین هدیه ایست که خدا به هر کسی لیاقتش را نمی دهدشخصی که دارای فرزند دختر می باشد هم مادیاتش تضمین شده است هم معنویاتش. .
    به همین بهانه میان مردم رفته و نظر آنها را راجع به اهمیت نامگذاری روز دختران و توجه به نگرانی‌ها و دغدغه‌های آنان را جویا شده ایم.

    مادر مریم ۶۵ ساله می‌گوید:۶تا پسر دارم و ۱دختر هیچکدام از این پسر ها هر سه ماه یکبار هم به من سر نمی زنند اما مریم با وجود مشغله ی کاری و با داشتن ۲فرزند و از همه مهمتر نگهداری از مادر همسرش هر روز به مدت ۱۰دقیقه هم که شده است جویای احوالم می شود و کارهای مرا انجام می دهد مادر مریم با لبخندی از روی رضایت و تشکر از خداوند ادامه می دهد : مریم همه چیز خانواده ی خودش و همسرش است خدا را شکر می کنم که جایگاه والا و مهمی نزد خانواده و جامعه ی خود دارد .
    نازنین دختر ۲۲ساله که طلاق گرفته و به خاطر اقتدار و منش زنانه و فرزندش هم که یک دختر ۳ساله است بازاریابی لوازم بهداشتی و آرایشی انجام می دهد وی می گوید: با اینکه مشکلات عدیده و زیادی برای ما خانم ها ودختران در زمینه تحصیل , ازدواج,مسائل روحی و روانی , اشتغال, عفاف و غیره وجود دارد و از همه لحاظ تحت فشار و آسیب های اجتماعی هستیم اما پدرم هیچوقت پشت من و دوتا خواهر دیگرم را خالی نکرده و معتقد است که اگر برکتی و اعتباری در کسب و کارو زندگی اش است به خاطر وجود من و خواهرهای من است من هم با الگوبرداری از پدرم دخترم همه چیز من است کعبه و بتخانه , تمام هستی من دختر من است .
    امیدرضا دانشجوی رشته ی مدیریت نظرش در خصوص دختران اینگونه است : مظلومترین قشر جامعه همین دخترها هستند احساس محدودیتهایی که برای آنها وجود دارد و بعضی از خانواده ها البته اکثرآ نگاه تبعیض آمیز نسبت به دختر و پسر خود دارند و ارزشی که برای پسرانشان قائل هستند برای دخترها یا نیست یا خیلی کمتر است و همین امر دید دیگران و جامعه را نسبت به دختران عوض کرده است که یا آنها را بی حیا وپرتوقع, جلب وفاسد می دانند و یا با حیا و کم توقع و ساده و پاک.
    فقط به خاطر اینکه دختراست نباید به رویاهاش و اهدافش برسد, به مستقل بودن فکر کند کلا حق زندگی کردن ندارد اگر با دوستانش به بیرون ,سینما گردش و تفریح برود هرزه و خراب است به معنای حقیقی یک مرده ی متحرک است.

    زهره ۳۸ ساله که تا به این سن به خاطر سختگیری های پدر و برادرش مجرد مانده و تاکنون نتوانسته است ازدواج کند وی می گوید: در سن ۲۴سالگی از سمت برادر و پدرش تهدید به مرگ شده است چرا که پسر یکی از اقوام دورشان طی یک مراسم عروسی از رفتار و منش زهره خوشش آمده و به مادر زهره پیشنهاد خواستگاری برای زهره داده است زمانیکه این جریان به گوش پدر و برادرزهره می رسد اورا در اتاق زندانی وتهدید به مرگ می کنند زهره با اینکه پدرش را از دست داده اما از دست برادرش هنوز هم حق ازدواج ندارد او می گوید: با اینکه برادرم خود با همسرش چهار سال دوست بوده و بعد چهار سال با او ازدواج کرده و طی این چهار سال به کجا ها که با هم نرفته اند اما نمی دانم چرا نسبت به من تعصب بیجا دارد کلا دید خوبی نسبت به آقایان ندارد .زهره در ادامه با نگاه حسرت آمیزی که از زندگی دارد گفت: ای کاش من یک دختر نبوده ام تا امنیتم به خطر نمی افتاد و به حالت روان و عادی به زندگی ادامه می دادم اینجور زندگی کردن برای امثال من یعنی هر ثانیه با مرگ دست و پنجه نرم کردن.

    دختر ۲۲ ساله ای هم می‌گوید: از اینکه سالروز ولادت خانم معصومه (س) بنام روز دختران نام‌گذاری شده مایه افتخار و خوشحالی دخترهاست دقیقا من در همچین شبی به دنیا آمده ام اما هیچگاه یادم نمی آید پدرم به من هدیه تولدی داده باشد با اینکه تنها فرزند خانواده ام اما برای پدر و مادرم انگار که وجود خارجی ندارم تنها کسی که به من اهمیت می دهد مادربزرگم است که به مناسبت های مختلف سوپرایزم می کند پدر و مادر من انتظار فرزند پسر را می کشیدند اما زمانیکه من بدنیا آمدم پدرم در جا قهر کرد و از بیمارستان خارج شد و مادرمم هم با اکراه و بزور پرستارها به من شیر داد و وقتی هم از بیمارستان مرخص شد با شیر خشک و دایه منو بزرگ کرد و اصلا هم برای آنها مهم نیست که من کجا می روم و انتظارات من چی هست اگر مادر بزرگم نبود از بعد حیثیت و آبرو و شرف و نجابت دخترانه در این دنیای پر از گرگ و مردان شهوت پرست هم خبری نبود مادر دلیل باردار نشدن مجدد خود را من می داند برای همین هیچگاه پذیرای من نیست فقط اسمی مادر من است اما مادر بزرگ ,تمام دنیای من است.

    بهترین زمان‌هایِ عمر لحظه هایی ست که کنارِ عزیزانمان سپری میشوند. بنابراین باید در این لحظه های ناب , تمامِ مشغله های مهم و تکراری را گوشه ای بیندازیم و در گرمایِ حضورآنها رها شویم تا بودنشان، ثانیه ای از دستمان نرود.
    وقتی کنارشان می نشینیم ,باید با جان و دل بخندیم و گَرد فراموشی و آرامش به دغده های دخترانه مان بپاشیم و تمام آنها را از یاد ببریم.
    دختران برای تضمینِ آرامش و خوشبختیِ‌شان، نیاز دارند زمان هایی را فقط برایِ عزیزان و بهترین هایِ زندگیِ شان باشند و لحظه هایِ فراغتشان را با کسانی پر کنند که به جز خودشان کسی جایشان را پر نمی‌کند! کسانی که حضورشان بهترین دلیل برای آرامش است و زیباترین انگیزه برای لبخند… کسانی که آمده اند تا زمین را جایِ بهتری برایِ زیستن کنند و بهانه‌ی موجهی برای ادامه دادن باشند دخترانی که نه تکرار خواهند شد ، نه تکراری .

    نویسنده: سهیلا علاالدین
    منبع: بازار کسب کار آنلاین
    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *