×
×

امنیت پست الکترونیکی

  • کد نوشته: 36124
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۰
  • ۰
  • پست الکترونیک یک ابزار قوی و راحت برای تبادل اطّلاعات است. اطّلاعاتی که در یک پست الکترونیکی تبادل می شود، ممکن است دارای ارزش زیادی باشد که آن را به یک هدف برای هکرها تبدیل می کند. این توصیه ها را برای وقتی که از پست الکترونیکی استفاده می کنید به خاطر بسپارید.  * مطمئن […]

    امنیت پست الکترونیکی
  • تبلیغ هدفمند

    پست الکترونیک یک ابزار قوی و راحت برای تبادل اطّلاعات است. اطّلاعاتی که در یک پست الکترونیکی تبادل می شود، ممکن است دارای ارزش زیادی باشد که آن را به یک هدف برای هکرها تبدیل می کند. این توصیه ها را برای وقتی که از پست الکترونیکی استفاده می کنید به خاطر بسپارید. 

    * مطمئن شوید که پست الکترونیکی را برای افراد واقعی ارسال می کنید. قبل از آن که بر روی « ارسال » کلیک کنید، دوباره آدرس گیرنده را بازبینی کنید.

    * وقتی از گزینه « ارسال به همه » استفـاده می کنید، احتیاط کنید. مطمئن باشید که شمـا میخواهید همه ی کسانی که در لیست ارسال شما قرار دارند، پیام شما را دریافت کنند.

    * مراقب کلاهبرداری از طریق فیشینگ باشید. اگر شما پست الکترونیکی دریافت کردید که از شما، شماره حساب، رمز عبور، پین یا رمز دوّم حساب بانکی را درخواست کرد، از طریق سازمانی که به ظاهر ارسال کننده ی آن پست الکترونیکی است، فرستنده را احراز هویّت کنید. این گونه اطّلاعات را هرگز از طریق پست الکترونیکی ارسال نکنید.

    * آنتی ویروس خود را به روز کنید و آن را طوری تنظیم نمایید که فایل های پیوست پست الکترونیکی را به صورت خودکار اسکن کند.

    * همواره در هنگام ارسال پست الکترونیکی، سرویس دهنده ای را انتخاب کنید که به شما کمک میکند از دریافت پست الکترونیک های ناخواسته (اسپم) جلوگیری کنید.

    * هرگز به پست الکترونیک های ناخواسته (اسپم) پاسخ ندهید و پست الکترونیک هایی که حاوی ویروس هستند را باز فرست (فوروارد) نکنید. آن ها را پاک کرده و به دور اندازید.

    * هرگز اطّلاعات محرمانه را در زمانی که از سرویس های رایگان پست الکترونیکی یا سرویس های عمومی مبتنی بر وب استفاده میکنید ارسال یا ذخیره نکنید. با استفاده از این ابزار های مبتنی بر وب ممکن است به اندازه ی کافی در امنیت نباشید.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *