×
×

نیاز خراسان شمالی به ایجاد ۲۰۰۰ تلمبار بهداشتی در صنعت نوغانداری

  • کد نوشته: 37107
  • ۱۴۰۲-۰۱-۳۰
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از نیاز این استان به ایجاد ۲۰۰۰ تلمبار بهداشتی برای صنعت نوغانداری خبر داد. مهدی شکاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بخشی از تلمبارهای موجود در این استان استاندارد و بهداشتی  شده اند و ۲ هزار تلمبار بهداشتی دیگر باید ساخته […]

    نیاز خراسان شمالی به ایجاد ۲۰۰۰ تلمبار بهداشتی در صنعت نوغانداری
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از نیاز این استان به ایجاد ۲۰۰۰ تلمبار بهداشتی برای صنعت نوغانداری خبر داد.

    مهدی شکاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بخشی از تلمبارهای موجود در این استان استاندارد و بهداشتی  شده اند و ۲ هزار تلمبار بهداشتی دیگر باید ساخته شوند.

    وی تصریح کرد: هر ۳ جعبه تخم نوغان به یک تلمبار بهداشتی و استاندارد نیازمند است.

    شکاری با اشاره به اینکه در سال گذشته برای ایجاد تلمبارهای استاندارد مبلغ ۲۶ میلیارد ریال اختصاص یافت، گفت: به دنبال آن هستیم تا زمینه اخذ تسهیلات را برای بهره برداران جهت ساخت تلمبارهای استاندارد فراهم کنیم.

    وی به توتستان های موجود در استان نیز اشاره کرد و افزود: در این استان با کمبود توتستان مواجه نیستیم و در واقع جعبه های تخم نوغان بر اساس توتستان های موجود توزیع می شود.

    این مقام مسئول تصریح کرد: هر ساله مساحت توتستان های استان افزایش می یابد که بر اساس آن میزان جعبه های تخم نوغان توزیع شده نیز افزایش می یابد.

    وی توضیح داد: در اسفند ماه سال گذشته ۳۹ هزار اصله نهال درخت توت میان نوغانداران توزیع شد و تا پایان ماه جاری نیز در جهت توسعه توتستان های استان ۴۱ هزار اصله نهال توزیع خواهد شد.

    به گفته این مقام مسئول در این استان حدود ۳۲۵۰ نفر در صنعت نوغانداری مشغول هستند.

    وی اظهار کرد: ۶۴۰۰ جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران این استان در حال توزیع است.

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طبق برآوردهای انجام شده باید حدود ۲۸۰ تن پیله تر از این تخم های نوغان تولید شود.

    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۲۰۰ جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران استان توزیع شد، افزود: در سال گذشته حدود ۲۵۵ تن پیله ابریشم در این استان تولید شد که طبق برآوردهای انجام شده از هر جعبه تخم نوغان حدود ۴۰ کیلوگرم پیله ابریشم تولید شده است.

    به گفته این مقام مسئول، علاوه بر آن در سال گذشته ۴۱ تن نخ ابریشم نیز در استان تولید شد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *