×
×

ساخت دهکده گردشگری «بیگان» راهی برای برون رفت عشایر خراسان شمالی از تک محصولی

  • کد نوشته: 37185
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۴
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: عشایر این استان یکی از حوزه های بسیار خوب برای توسعه گردشگری در منطقه محسوب می شوند. رضا روشن ضمیر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در واقع فرهنگ و سنن، پوشش و غذاهای عشایر خراسان شمالی نکات بسیار خوبی برای جذب گردشگر به این […]

    ساخت دهکده گردشگری «بیگان» راهی برای برون رفت عشایر خراسان شمالی از تک محصولی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: عشایر این استان یکی از حوزه های بسیار خوب برای توسعه گردشگری در منطقه محسوب می شوند.

    رضا روشن ضمیر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در واقع فرهنگ و سنن، پوشش و غذاهای عشایر خراسان شمالی نکات بسیار خوبی برای جذب گردشگر به این استان است.

    وی افزود: در تعطیلات عید نوروز امسال با برپایی چند سیاه چادر عشایری در برخی از نقاط استان موفق شدیم تا موجبات توقف ۱۵ هزار مسافر را در این استان برای چند ساعت و حتی برای یک شب فراهم کنیم بنابراین عشایر این استان یکی از ظرفیت های خوبی برای توسعه گردشگری محسوب می شوند.

    روشن ضمیر با اشاره به طرح ایجاد دهکده گردشگری عشایری بیگان در شهرستان شیروان بیان کرد: این طرح برای دامنه کوه بیگان تدوین شده است و تلاش های زیادی بر این شد تا طرح در دولت قبل برای اجرا مصوب شود اما این امر محقق نشد.

    وی با بیان اینکه یکی از سیاست های سازمان عشایری برای تنوع بخشی درآمد عشایری و خروج آن ها از تک محصولی اجرا و توسعه پروژه های تولید گیاهان دارویی، صنایع دستی، زنجیره تولید گوشت قرمز و گردشگری عشایری است، ادامه داد: ساخت دهکده گردشگری بیگان می تواند کمک بسیار خوبی در توسعه گردشگری عشایری در این استان باشد.

    این مقام مسئول تاکید کرد: در واقع این طرح در مسیر تردد ۲۰ میلیون زائر حرم مطهر امام رضا(ع) قرار دارد و این پروژه می تواند کمک خیلی زیادی در توقف این مسافران در خراسان شمالی داشته باشد.

    وی خاطرنشان کرد: در واقع عملکرد خوب سیاه‌چادرهای عشایری برپا شده در عید نوروز در مسیر تردد مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی، مسئولان را نیز مجاب کرد که عشایر نیز می توانند پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه گردشگری باشند.

    مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی تصریح کرد: در منطقه بیگان حدود ۱۵۰ هکتار زمین فریز شده و پیگیری ها در حال انجام است تا بتوان این طرح را به مرحله اجرا رساند.

    وی گفت: در این دهکده گردشگری تمامی زیرساخت های یک زندگی کوچ نشینی دیده شده و حتی ساختمانی برای آموزش راهنمایای گردشگران در آن پیش بینی شده است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *