×
×

از ایجاد ۵ ناحیه صنعتی تا مهلت به سرمایه گذاری های ناتمام در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37222
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۵
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان شمالی بعد از ظهر امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان شهرک ها و نواحی صنعتی ایران برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این جلسه که چهارم اردیبهشت ماه در فرمانداری شهرستان مانه و سملقان با حضور مسئولان استانی و […]

    از ایجاد ۵ ناحیه صنعتی تا مهلت به سرمایه گذاری های ناتمام در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان شمالی بعد از ظهر امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان شهرک ها و نواحی صنعتی ایران برگزار شد.

    به گزارش ایسنا، در این جلسه که چهارم اردیبهشت ماه در فرمانداری شهرستان مانه و سملقان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، مصوبات این سفر مورد بررسی قرار گرفت.

    مدیرعامل سازمان شهرک ها و نواحی صنعتی ایران در این جلسه اظهار کرد: آنچه دغدغه کشور بوده و سبب ایجاد اشتغال می‌شود، تولید است و در صورتی که تولید و بازار مورد توجه ویژه قرار بگیرد سبب افزایش آسایش و رفاه مردم کشور خواهد شد.

    علی رسولیان با بیان اینکه برای تولید مولفه هایی همانند نیروی انسانی، زیرساخت‌هایی همانند آب و برق و غیره وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد، ادامه داد: فضای کسب و کار نیز یکی از مولفه های بسیار مهم است و باید زیست بوم کسب و کار به درستی شکل بگیرد و همه اجزا به درک مناسب از هم برسند تا اشتغال پایدار از تولید رخ دهد.

    وی با بیان اینکه تامین زیرساخت های تولید کشور در نواحی و شهرک های صنعتی، بر عهده این مجموعه است، بیان کرد: اما در کشور کمبود هایی وجود دارد که سبب شده است تا منابع را به سمت مناطق محروم و مرزی سوق دهیم تا بتوانیم زیرساخت ها را در آن ها فراهم کرده و با ایجاد اشتغال پایدار، ضمن جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ، زمینه افزایش آسایش و رفاه مردم را فراهم کنیم.

    وی تاکید کرد: در استان خراسان شمالی، ۲۳ کارگاه کوچک در حال ساخت است که واحدهای کوچک می توانند از آن ها بهره مند شوند.

    رسولیان با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۳ هزار هکتار به وسعت شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی کشور افزوده شده است، بیان کرد: این در حالی است که مقدار فضای افزوده شده به این مناطق در سال ۹۹ حدوداً یک هزار و ۸۰۰ هکتار بوده و نشان دهنده این است که تلاش ها نسبت به یک سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

    وی همچنین گفت: ۹۶ پست برق مشارکتی با وزارت نیرو داریم که ۴ مورد از آن ها مربوط به استان خراسان شمالی است و با توجه به منابع مربوط به بند میم تبصره ۱۵ از محل قبوض برق، پیش بینی می کنیم ۴ پست برق خراسان شمالی تا پایان امسال به اتمام برسد.

    وی اظهار کرد: با توسعه شهرک آشخانه موافق هستیم و اگر اراضی آن مشخص شود ما کار خودمان را آغاز خواهیم کرد. همچنین قیر رایگان نیز برای آسفالت بخشی از مسیرهای این شهرک که واحدهای تولیدی در آن حضور دارند اختصاص خواهیم داد.

    معاون وزیر صمت افزود: تلاش ما این است که تعدادی از ناحیه ها و شهرک های صنعتی در استان را پیش از فرارسیدن هفته دولت به بهره برداری برسانیم. در این خصوص اعتقاد ما بر این است که باید در هر شهر یک ناحیه صنعتی هرچند کوچک با فراهم بودن زیرساخت های آن، آماده باشد تا بتوانیم موضوع تولید را در آن ها محقق کنیم.

    وی بیان کرد: مجوز ایجاد شهرک فناوری نیز از دولت گرفته شده است که منتظر مکان یابی آن هستیم تا عملیات ایجاد آن را شروع کنیم. شهرک انرژی نیز فرصت مناسبی در شهرستان های گرمه و جاجرم است که پتانسیل های بسیاری در این خصوص دارد و به دنبال آن هستیم که این اقدام را با همکاری وزارت نیرو انجام دهیم.

    وی گفت: در خصوص خلع ید زمین های شهرک ها و نواحی صنعتی در کشور نیز باید بگویم که حدود ۵۰ هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد و در مقابل نیز ۴۲ هزار واحد تولیدی که هنوز ساختمان خود را نساخته یا به تعهدات خود عمل نکرده اند نیز وجود دارد.

    رسولیان ادامه داد: برای هر متر مربع در نواحی و شهرک های صنعتی یک میلیون تومان هزینه می شود که باید آن را به نفع افرادی که واقعاً به سمت تولید حرکت می‌کنند استفاده کنیم.

    وی بیان کرد: اما با توجه به مشکلاتی که ممکن است برای سرمایه گذاران در حوزه اقتصادی پیش آمده باشد و با توجه به وضعیت استان، مهلت مجددی را به سرمایه گذاران این مجموعه ها در شهرک ها و نواحی صنعتی استان می دهیم تا در صورت اینکه واقعاً به دنبال به سرانجام رساندن تعهدشان باشند، خلع ید صورت نگیرد و بتوانند پروژه خود را اجرا کند.

    معاون وزیر صمت اظهار کرد: دستور بررسی مجدد برای متقاضیان داده می‌شود تا در صورت داشتن اهلیت، چند ماه به آن ها فرصت داده شود. آنان که پرونده آن ها به دادگاه رفته است نیز به آن‌ها به صورت مشروط مهلت داده می شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *