×
×

تامین مکان مناسب برای کارگران فصلی و ساختمانی توسط فرمانداران خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37248
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۵
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: فرمانداران شهرستان های استان باید مکان مناسب برای کارگران فصلی و ساختمانی تامین و فراهم کنند. به گزارش ایسنا، محمدرضا حسین نژاد امروز در پانزدهمین نشست کارگری و کارفرمایی استان بر بهره مندی حداکثری از آیین نامه های اجرایی و قوانین در راستای تسهیل مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی […]

    تامین مکان مناسب برای کارگران فصلی و ساختمانی توسط فرمانداران خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: فرمانداران شهرستان های استان باید مکان مناسب برای کارگران فصلی و ساختمانی تامین و فراهم کنند.

    به گزارش ایسنا، محمدرضا حسین نژاد امروز در پانزدهمین نشست کارگری و کارفرمایی استان بر بهره مندی حداکثری از آیین نامه های اجرایی و قوانین در راستای تسهیل مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی و ضرورت ساماندهی کارگران فصلی در تمام شهرستان های استان تاکید کرد.

    وی با بیان اینکه جامعه وسیع کارگری به چرخه تولید کشور غنا می بخشند، افزود: تا جایی که قانون اجازه داده است، موضوعات و مشکلات استانی را تسهیل و تقویت می کنیم اما مطالبات و خواسته های کارگران در سطح ملی را در شورای عالی کار کشور مطرح خواهیم کرد.

    حسین نژاد با اشاره به اینکه قانون فصل الخطاب است، ادامه داد: نباید حقی از جامعه کارگری و کارفرمایی ضایع شود.

    وی با بیان اینکه حل برخی مشکلات حوزه کار و کارگر با تصمیمات محلی و در چارچوب قانون و بهره مندی از پتانسیل این قانون میسر می شود، خاطرنشان کرد: برخی آیین نامه ها به مرور زمان ارائه می شود بنابراین شناخت موضوعات در راستای گره گشایی مشکلات کارگری و کارفرمایی الزامی است اگر در این مسیر تسهیل صورت نگیرد دچار روزمرگی می شویم.

    استاندار خراسان شمالی در ادامه، برشناخت موضوعات کارگری به ویژه مباحث معیشتی و رسیدن صدای آن ها به تشکلات کارفرمایان تاکید کرد.

    حسین نژاد همچنین بر ضرورت ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی تاکید و اظهار کرد: شهرداران شهرستان ها با راهکار دقیق تر و مکانیزم درست تر این موضوع را ساماندهی کنند به طوری که می توان با تعریف سامانه ای قوی و ارائه نوبت بندی، موضوع را حل کرد تا شأن و منش کارگر حفظ شود.

    وی خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستان ها نیز موظف به تعیین مکان مناسبی برای استقرار کارگران ساختمانی و فصلی هستند.

    حسین نژاد در ادامه، تشکلات کارگری و کارفرمایی را بهترین اهرم در بیان و حل مشکلات این قشر عنوان کرد و افزود: ضمن آنکه حقوق این قشر حفظ می شود می توان با جلسات مستمرِ این تشکلات، پیگیری های صد درصد نیز انجام داد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *