×
×

نجات ۴۱ نفر از سیلاب و امدادرسانی به عشایر توسط هلال احمر خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37280
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۸
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی در پی وقوع بارش های بهاری و رگباری طی شبانه روز گذشته، بسیاری از مناطق شهری و روستایی استان خراسان شمالی دچار سیلاب شد که طی آن ۴۱ نفر توسط نیروهای امدادی هلال احمر نجات داده شدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان این موضوع در گفت و گو با ایسنا […]

    نجات ۴۱ نفر از سیلاب و امدادرسانی به عشایر توسط هلال احمر خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی در پی وقوع بارش های بهاری و رگباری طی شبانه روز گذشته، بسیاری از مناطق شهری و روستایی استان خراسان شمالی دچار سیلاب شد که طی آن ۴۱ نفر توسط نیروهای امدادی هلال احمر نجات داده شدند.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان این موضوع در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی نیز همانند سایر دستگاه های امدادی، در نخستین لحظات وقوع سیلاب، امدادرسانی را آغاز کرد.

    ابوالفضل محبان اعلام کرد: محلات جوادالائمه (ع)، الله وردی‌خان و محمدعلی پهلوان بجنورد، ۳ نقطه اصلی وقوع سیلاب در شهرستان بجنورد بود که جمعیت هلال احمر با اعزام ۱۹ تیم با حضور ۶۴ نجاتگر و امدادگر با استفاده از ۱۸موتور پمپ نسبت به تخلیه ۱۰۱ منزل مسکونی در این مناطق اقدام کرد.

    به گفته وی، همچنین تیم های امداد و نجات و تیم واکنش سریع نیز با اعزام به مناطقی که دچار سیلاب شده بودند، ۴۱ نفر را از سیلاب نجات داده و به مناطق امن منتقل کردند.

    وی ادامه داد: تجهیز یکی از سالن های ورزشی به چادر و اقلام اسکان اضطراری برای اسکان خانواده های اسیب دیده، از دیگر اقدامات صورت گرفته طی شب گذشته بود.

    وی تصریح کرد: بارندگی شب گذشته خسارات فراوانی به بخش های مختلف استان به بار آورد؛ در برخی از شهرستان ها سبب قطع ارتباط تلفن همراه، آسیب به محصولات کشاورزی، آسیب به راه ها و برخی از پل ها شد؛ همچنین یک دستگاه موتور سیکلت و یک دستگاه تراکتور نیز اسیر سیلاب شدند که البته آسیب جانی به دنبال نداشت.

    امدادرسانی به عشایر مستقر در حاشیه شهر بجنورد

    محبان همچنین گفت: با وقوع بارش های شب گذشته، چادرهای عشایر مستقر در حاشیه شهر بجنورد نیز دچار ابگرفتگی شد که تیم های امدادی جمعیت هلال احمر پس از انجام ارزیابی اولیه با توزیع ۴۶ تخته پتو، ۱۸ تخته موکت و ۵۰ کیلوگرم پلاستیک برای پوشش چادر؛ به این افراد امدادرسانی کردند.

    به گزارش ایسنا، در امدادرسانی های شب گذشته، مجموعه های مختلف از جمله آتش نشانی، هلال احمر، شهرداری، بسیج و سپاه، آب و فاضلاب و آب منطقه ای حضور داشته و مشغول خدمت رسانی بودند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *