×
×

نیاز منطقه حفاظت شده میاندشت به ۲۵ نفر نیروی محیط بان

  • کد نوشته: 37296
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۸
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم به ۲۵ نفر نیروی محیط بان نیاز دارد. به گزارش ایسنا، رضا شکاریان در بازدید از منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم به مناسبت روز زمین پاک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیاز استاندارد به محیط بانان در مناطق کوهستانی به ۲۰۰۰ […]

    نیاز منطقه حفاظت شده میاندشت به ۲۵ نفر نیروی محیط بان
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم به ۲۵ نفر نیروی محیط بان نیاز دارد.

    به گزارش ایسنا، رضا شکاریان در بازدید از منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم به مناسبت روز زمین پاک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیاز استاندارد به محیط بانان در مناطق کوهستانی به ۲۰۰۰ نفر و در مناطق دشتی و کویری به ۵۰۰۰ نفر نیرو است.

    وی با اشاره به اینکه برای سال جاری مجوز جذب نیرو را دریافت کرده ایم، افزود: در مجوز دریافتی ۲۴ نفر محیط بان جذب می شود که تعدادی از آن ها در منطقه حفاظت شده میاندشت جذب خواهند شد.

    شکاریان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک سوم چارت سازمانی این اداره کل دارای محیط بانی است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ نفر نیروی محیط بانی در مناطق مختلف مشغول به کار هستند که ۹ نفر از این تعداد در منطقه میاندشت جاجرم هستند.

    وی با بیان اینکه منطقه میاندشت جاجرم یکی از زیستگاه های مهم یوزپلنگ آسیایی است، گفت: در این ارتباط اعتبارات خوبی برای منطقه اختصاص یافته که بخشی از این اعتبارات برای ساخت پاسگاه محیط بانی قلعه چه جهت حفاظت بهتر منطقه است.

    این مقام مسئول گفت: به زودی پاسگاه محیط بانی قلعه چه کلنگ زنی می شود و روند ساخت آن انجام خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه حساس ترین کانون های گرد و غبار استان در منطقه میاندشت جاجرم قرار دارد، افزود: سازمان برای تثبیت گرد و غبار برای این استان اعتبار اختصاص داده است که این اعتبار در قالب خرید سامانه های عرفی هزینه می شود.

    مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر اینکه برای کنترل گرد و غبار تلاش خواهد شد، علوفه حیات وحش منطقه نیز تامین می شود.

    به گفته وی مساحت منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم بیش از ۲۰۰ هزار هکتار است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *