×
×

تثبیت راه ها یکی از نیازهای اساسی عشایر خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37343
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۲
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی سرپرست معاونت توسعه امور زیربنایی اداره‌ کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: تثبیت راه های عشایری یکی از نیازهای اساسی عشایر در این استان است. مهدی خانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طول راه های عشایری در این استان که به عنوان راه های درجه سه محسوب می شود یک […]

    تثبیت راه ها یکی از نیازهای اساسی عشایر خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی سرپرست معاونت توسعه امور زیربنایی اداره‌ کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: تثبیت راه های عشایری یکی از نیازهای اساسی عشایر در این استان است.

    مهدی خانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طول راه های عشایری در این استان که به عنوان راه های درجه سه محسوب می شود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که ۴۰۰ کیلومتر آن در مناطق قشلاقی و ۸۰۰ کیلومتر نیز در مناطق ییلاقی قرار دارد.

    وی افزود: برای اینکه بتوانیم راه های عشایری را تثبیت و حفظ کنیم باید ابنیه فنی ایجاد شود تا از بروز خسارت به آن ها جلوگیری شود.

    خانی ادامه داد: هر ساله بخش قابل توجهی از این میزان راه توسط سیلاب، روان آب و یا با بارش باران از بین می رود و ما مجبور هستیم آن ها را مرمت و تیغ زنی کنیم.

    وی تصریح کرد: برای ایجاد ابنیه فنی در  هر کیلومتر راه درجه سه نیاز به هزینه کرد حدود یک میلیارد تومان اعتبار است.

    این مقام مسئول تاکید کرد: اگر ابنیه فنی لازم در راه های درجه سه ایجاد شود، هزینه خیلی کمتری برای مرمت آن ها نیز مورد نیاز خواهد بود.

    سرپرست معاونت توسعه امور زیربنایی اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: در حال حاضر مرمت و تیغ زنی ۸۰۰ کیلومتر از راه های عشایری این استان در مناطق ییلاقی آغاز شده است.

    به گفته وی برای اجرای این عملیات چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می شود که از محل اعتبارات استانی است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *