×
×

استقبال کم کشاورزان و دامداران خراسان شمالی از بیمه کشاورزی

  • کد نوشته: 37351
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۲
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خراسان شمالی از استقبال کم کشاورزان و دامداران این استان از بیمه کشاورزی خبر داد. محمدعلی حسین پور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در کشت بهاره امسال ۵۰ هزار و ۱۹۷ هکتار از محصولات زراعی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته اند این در […]

    استقبال کم کشاورزان و دامداران خراسان شمالی از بیمه کشاورزی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خراسان شمالی از استقبال کم کشاورزان و دامداران این استان از بیمه کشاورزی خبر داد.

    محمدعلی حسین پور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در کشت بهاره امسال ۵۰ هزار و ۱۹۷ هکتار از محصولات زراعی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته اند این در حالی است سطح زیر کشت محصولات زراعی در کشت بهاره ۲۷۴ هزار هکتار است.

    وی گفت: سطح باغات تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته نیز دو هزار و ۷۶۸ هکتار بوده است.

    به گفته حسین پور در حال حاضر ۵ هزار متر مربع از گلخانه ها، یک هزار و ۳۶ هکتار از گیاهان دارویی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارند.

    وی بیان کرد: علاوه بر آن ۵ میلیون و ۸۵۹ هزار قطعه طیور، ۱۴۸ هزار و ۳۷۶ راس دام و ۶۳۴ هزار و ۴۳۱ قطعه آبزیان نیز تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

    این مقام مسئول تصریح کرد: در واقع انتظار کشاورزان در اراضی زراعی، برای پرداخت غرامت ها بیش از رقم فعلی است، هر چند که غرامت های پرداخت شده برای محصولات استراتژیکی همچون گندم، خوب بوده است.

    وی افزود: در بخش باغی نیز متاسفانه قطعات باغ های موجود در این استان کوچک بوده و به همین دلیل باغداران تمایل خیلی کمی برای بیمه باغات خود ندارند.

    معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خراسان شمالی به بیمه کشاورزی دام ها نیز اشاره کرد و توضیح داد: چندی پیش که قیمت دام پایین بود، تعهدات بیمه نیز به اندازه قیمت دام بود که برای دامدار نیز صرفه اقتصادی داشت.

    وی خاطرنشان کرد: اما در حال حاضر که قیمت دام بالا رفته دامدار انتظار دارد تا میزان تعهدات بیمه ای نیز افزایش پیدا کند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *