×
×

مذاهب اسلامی، وامدار فعالیت و ویژگی های اخلاقی امام صادق(ع) هستند

  • کد نوشته: 37671
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۶
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد گفت: مذاهب اسلامی وامدار فعالیت های ویژه و خصوصیات اخلاقی امام صادق(ع) است و شاگردان بسیاری که ایشان تربیت کردند، نتیجه تلاش های بی شائبه این امام بزرگوار بود. حجت الاسلام رضا نوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تمامی مذاهب اسلامی مدیون حرکت علمی امام صادق(ع) هستند […]

    مذاهب اسلامی، وامدار فعالیت و ویژگی های اخلاقی امام صادق(ع) هستند
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد گفت: مذاهب اسلامی وامدار فعالیت های ویژه و خصوصیات اخلاقی امام صادق(ع) است و شاگردان بسیاری که ایشان تربیت کردند، نتیجه تلاش های بی شائبه این امام بزرگوار بود.

    حجت الاسلام رضا نوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تمامی مذاهب اسلامی مدیون حرکت علمی امام صادق(ع) هستند به‌گونه‌ای که پیروان آن ها در سالروز شهادت این امام همام به عزاداری می‌پردازند.

    وی تاکید کرد: بیشترین احادیث در مسائل فقهی، اخلاقی و اعتقادی از امام صادق (ع) است و آن حضرت بیشترین شاگردان را تربیت کردند تا جایی که همه مذاهب اسلامی در بحث های حقوقی و فقهی وامدار این امام هستند.

    وی تصریح کرد: همه مذاهب اسلامی مدیون علم و فقه ایشان می‌باشند، همان طور که تمدن بشری در عصر حاضر، همه دستاوردهای خود را در ذیل علوم و معارف ایشان می‌داند.

    امام جمعه بجنورد بیان کرد: خصوصیت بارز حوزه علمی اهل بیت(ع) که ائمه اطهار به ویژه امام باقر و امام صادق(ع) بنیان‌گذار آن بودند همین اتصال به منبع وحی بوده و حوزه علمیه در واقع دانشگاه رسالت پیامبر اکرم(ص) بود که موفق به حفظ اصالت و خلوص این رسالت برای ما شده است.

    وی افزود: در این میان مذاهب اسلامی برای قدردانی از اقدامات علمی امام صادق(ع) باید همواره ویژگی اخلاقی این امام را در جامعه برای جوانان تبیین کنند.

    امام جمعه بجنورد با تاکید براینکه در اسلام بر حفظ آبروی مسلمانان بسیار تاکید شده است، گفت: ترور شخصیت بدتر از کشتن یک نفر است به گونه ای اگر عیوب شخصی توسط برخی ناآگاه نمایان شد و ما نیز عیوب این فرد در فضای مجازی را باز نشر کردیم، بی تردید شیطان در ما نفوذ کرده است.

    حجت الاسلام نوری اظهار کرد: در این میان مسلمانان بجای تخریب و ترور شخصیت افراد باید خوبی ها و صفات پسندیده یکدیگر را باز گو کنند تا شاهد گسترش مهر و محبت در جامعه باشیم.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *