×
×

۱۲۷ کودک کار و خیابانی تحت حمایت بهزیستی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37703
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۷
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته ۱۲۷ کودک کار و خیابانی تحت حمایت بهزیستی قرار گرفت. حسین خلیل زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از سال گذشته نیز حداقل ۱۰۰ کودک کار و خیابانی تحت حمایت این اداره کل قرار دارد. وی با اشاره […]

    ۱۲۷ کودک کار و خیابانی تحت حمایت بهزیستی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته ۱۲۷ کودک کار و خیابانی تحت حمایت بهزیستی قرار گرفت.

    حسین خلیل زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از سال گذشته نیز حداقل ۱۰۰ کودک کار و خیابانی تحت حمایت این اداره کل قرار دارد.

    وی با اشاره به اینکه کودکان کار به افرادی اطلاق می شود که سن آن ها کمتر از ۱۸ سال است، بیان کرد: در واقع این کودکان در خیابان مشغول انجام کارهایی همچون تکدی گری هستند و علاوه بر آن به کودکانی که در واحدهای صنفی همانند تعمیرگاه ها نیز مشغول به کار هستند، کودک کار گفته می شود.

    وی افزود: کودکان خیابانی نیز به افرادی گفته می شود که هم مشغول انجام کارهای تکدی گری و دست فروشی هستند و هم اینکه در حین این اقدامات و ترددهایی که دارند برای دیگران مزاحمت ایجاد می کنند.

    خلیل زاده با بیان اینکه بخش خصوصی در کنار ادارات بهزیستی قرار گرفته و این افراد را جذب، شناسایی و هدایت می کند، ادامه داد: در واقع بهزیستی وظیفه دستگیری کودکان کار و خیابانی را ندارد و زمانیکه این کودکان تحویل بهزیستی داده شود بعد از غربالگری های انجام شده به خانواده های موثرشان تحویل داده می شود و در غیر این صورت با حکم دادستانی در مراکز نگهداری حمایت می شوند.

    وی تصریح کرد: اگر این کودکان خانواده های موثر داشته باشند به آن ها تسهیلات اشتغال آفرینی داده می شود تا بتوانند خود را مدیریت کنند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کودکان کار و خیابانی معلول وضعیت اقتصادی جامعه هستند، گفت: هر چقدر شرایط اقتصادی جامعه بدتر شود تعداد این افراد نیز افزایش می یابد.

    وی خاطرنشان کرد: هرچقدر میزان اعتیاد و بیکاری بیشتر شود تعداد خانواده های موثر نیز کمتر می شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *