×
×

۲ نفر از دانشجویان دختر حادثه تصادف محور شیروان-بجنورد همچنان در ICU

  • کد نوشته: 37881
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۳
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی سرعت غیر مجاز خودروی سواری که هر ۵ سرنشین آن دختران دانشجو بودند، حادثه آفرید و سبب داغدار شدن خانواده یکی از سرنشینان شد. رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این حادثه در ساعت ۱۶ و ۴۳ دقیقه […]

    ۲ نفر از دانشجویان دختر حادثه تصادف محور شیروان-بجنورد همچنان در ICU
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی سرعت غیر مجاز خودروی سواری که هر ۵ سرنشین آن دختران دانشجو بودند، حادثه آفرید و سبب داغدار شدن خانواده یکی از سرنشینان شد.

    رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این حادثه در ساعت ۱۶ و ۴۳ دقیقه به سامانه ۱۱۵ اطلاع داده شد که بلافاصله نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

    دکتر تقی دولت آبادی افزود: این حادثه در یک کیلومتری تونل محور شیروان-بجنورد رخ داد و متاسفانه از ۵ سرنشین دختر این خودرو، ۱ نفر فوت شد و ۴ نفر نیز مصدوم شدند که انتقال آن ها به بیمارستان به وسیله ۲ دستگاه آمبولانس انجام شد.

    علت حادثه: تخطی از سرعت مجاز

    فرمانده پلیس راه بجنورد نیز در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: هر ۵ سرنشین این سانحه رانندگی، دختران دانشجو بودند که متاسفانه یکی از آن ها در صحنه حادثه فوت شد.

    سرهنگ مهدی کیوان نژاد در خصوص علت این حادثه گفت: براساس بررسی های انجام شده، راننده این خودروی پژو ۴۰۵ به دلیل تخطی از سرعت مجاز، کنترل وسیله نقلیه را در فاصله یک کیلومتری از تونل در محور بجنورد-شیروان از دست داده و از جاده منحرف می شود که حادثه می آفریند.

    نقش موثر کمربند ایمنی

    سرهنگ کیوان نژاد تاریخ وقوع این حادثه را ۱ خرداد ماه اعلام کرد و ادامه داد: فرد فوت شده در این سانحه رانندگی، سرنشین عقب خودرو بوده که به دلیل پرت شدن به بیرون و ضربه های وارده، فوت کرده است.

    وی تاکید کرد: متاسفانه علی رغم تاکیداتی که پلیس برای بستن کمربند ایمنی دارد، عده ای تصور می کنند که سرنشینان عقب خودرو نیازی به بستن کمربند ایمنی ندارند؛ درصورتی که نیاز است تا همه سرنشین جلو و عقب نسبت به این مورد حساس بوده و حتما کمربند ایمنی خود را ببندند. در این حادثه نیز اگر فرد فوت شده کمربند ایمنی خود را بسته بود شاید شرایط طور دیگری رقم می خورد.

    فرمانده پلیس راه بجنورد تصریح کرد: همه رانندگان باید به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام گذاشته و سرعت مجاز را رعایت کنند. گشت های نامحسوس پلیس نیز در جاده ها حضور داشته و درصورت مشاهده تخلف حادثه ساز، بلافاصله با دستور قضایی خودرو را توقیف می کنند.

    ترخیص ۲ نفر از دانشجویان از بیمارستان

    رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا از پیگیری وضعیت این دانشجویان خبر داد.

    مسعود قاضی پور شیروان با بیان اینکه این مصدومان، از دانشجویان واحدهای تابعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی هستند، اظهار کرد: درحال حاضر ۲ نفر از این دانشجویان از بیمارستان ترخیص شده اند و ۲ نفر دیگر نیز همچنان بستری بوده و در ICU تحت مراقبت قرار دارند.

    وی تصریح کرد: این حادثه در زمان برگزاری کلاس های دانشگاه نبوده و بعد از اتمام کلاس و زمانی که آن ها برای تفریح از بجنورد به شیروان رفته و در حال برگشت به بجنورد بوده اند رخ داده است. حداکثر زمان ورود دانشجویان به خوابگاه نیز ۸ و ۳۰ دقیقه شب است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *