×
×

تعیین تکلیف روستاهای مواجه با تنش آبی با اجرای سند محرومیت زدایی در حوزه آب

  • کد نوشته: 37883
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۳
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی معاون مرکزی جهاد آبرسانی وزارت نیرو و ناظر عالی وزارت نیرو در پروژه های محرومیت زدایی از تعیین تکلیف روستاهای مواجه با تنش آبی با اجرای سند محرومیت زدایی در حوزه آب خبر داد. به گزارش ایسنا، دکتر خان احمدی در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: مجمع خیرین آبرسان کشوری تشکیل […]

    تعیین تکلیف روستاهای مواجه با تنش آبی با اجرای سند محرومیت زدایی در حوزه آب
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی معاون مرکزی جهاد آبرسانی وزارت نیرو و ناظر عالی وزارت نیرو در پروژه های محرومیت زدایی از تعیین تکلیف روستاهای مواجه با تنش آبی با اجرای سند محرومیت زدایی در حوزه آب خبر داد.

    به گزارش ایسنا، دکتر خان احمدی در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: مجمع خیرین آبرسان کشوری تشکیل شده است که خیرین عضو در این مجمع آمادگی حضور در اجرای پروژه های مختلف حوزه آبرسانی را دارند لذا از تمام ظرفیت ها مانند گروه های جهادی، بنیاد مستعضفان، خیرین و… برای محرومیت زدایی استفاده خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه خراسان شمالی جزو استان‌های مظلوم و دارای چالش های بسیاری در حوزه آب است، گفت: این استان باید به صورت ویژه دیده شود.

    خان احمدی از آغاز و اجرایی شدن سند محرومیت زدایی در حوزه آب خبر داد و افزود: تدوین این سند یک کار بزرگی است که در سطح کشور آغاز شده و بر مبنای آن وضعیت موجود و برنامه های حوزه آبرسانی به تمام روستاهای دارای تنش آبی تعیین تکلیف می شود.

    وی بر پیگیری انتقال آب های شمال استان خراسان شمالی به داخل استان و ضرورت همکاری دستگاه های متولی استان در برخورد با معضل وجود چاه های غیرمجاز و حل معارضات در اجرای پروژه های آبرسانی نیز تاکید کرد.

    خان احمدی بیان کرد: تلاش مجموعه وزارت نیرو این است که از تمام ظرفیت ها در راستای جهاد آبرسانی استفاده کنیم و اثربخشی اجرای پروژه ها نیز بررسی خواهد شد.

    استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه، وجود نقشه راه مشخص برای حوزه آبرسانی را الزامی دانست و افزود: این نقشه راه از سوی مجموعه وزارت نیرو برای مدیران استان می تواند اتفاقات موثری را رقم بزند.

    وی اهمیت عملیاتی شدن پروژه های آبرسانی را بسیار ویژه دانست و خاطرنشان کرد: پیگیری پروژه های آبرسانی باید بر سایر پروژه ها ارجحیت داشته باشد و در این مسیر استفاده از آب های شمال استان ظرفیت خوبی برای به حداقل رساندن تنش آبی خواهد بود.

    وی افزود: شرایط آب استان در مجموعه وزارت نیرو باید به صورت ویژه دیده شود که امیدواریم برای سال جاری پروژه های جدید هم برای این حوزه تعریف شود تا نوید بخش اتفاقات خوبی در حوزه حل مشکلات تنش آبی باشد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *