×
×

آغاز عملیات فصل اول کاوش در تپه کلاته یاور بجنورد

  • کد نوشته: 38018
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۹
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از آغاز عملیات گمانه‌زنی و کاوش باستان‌شناسی با روش مغناطیس‌سنجی در تپه کلاته یاور بجنورد خبر داد. علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: چندی پیش به‌ صورت تصادفی و حین اجرای برنامه‌های عمرانی و ساخت منازل مسکونی، در تپه باستانی کلاته […]

    آغاز عملیات فصل اول کاوش در تپه کلاته یاور بجنورد
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از آغاز عملیات گمانه‌زنی و کاوش باستان‌شناسی با روش مغناطیس‌سنجی در تپه کلاته یاور بجنورد خبر داد.

    علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: چندی پیش به‌ صورت تصادفی و حین اجرای برنامه‌های عمرانی و ساخت منازل مسکونی، در تپه باستانی کلاته یاور بقایای تدفین‌های عصر مفرغ و شواهد استقراری باستانی در این محوطه تاریخی پیدا شده بود که قدمت زیست در این منطقه از بجنورد را به بیش از ۴ هزار سال مربوط به عصر مفرغ (مفرغ میانی – جدید) می‌رساند.

    وی افزود: فصل اول کاوش در تپه باستانی کلاته یاور با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال از سوم خردادماه سال جاری آغاز شده است.

    مستوفیان گفت: باتوجه‌به گستردگی محوطه باستانی و تداخل آن با بافت مسکونی روستا، کاوش باستان‌شناسی از طریق انجام بررسی آرکئوژئوفیزیک با روش مغناطیس‌سنجی تا پایان خردادماه امسال ادامه خواهد داشت.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *