×
×

کاهش فعالیت تعداد کمباین های مهاجر در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 38081
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۳
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره فناوری های نوین و مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از کاهش فعالیت تعداد کمباین های مهاجر در این استان خبر داد. سید مجید بهشتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی و کاهش بارندگی های شدید موجب شد تا بخشی از دیم زارهای استان که کشت شده […]

    کاهش فعالیت تعداد کمباین های مهاجر در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره فناوری های نوین و مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از کاهش فعالیت تعداد کمباین های مهاجر در این استان خبر داد.

    سید مجید بهشتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی و کاهش بارندگی های شدید موجب شد تا بخشی از دیم زارهای استان که کشت شده بودند، از بین روند به همین علت تعداد کمباین کمتری برای برداشت گندم وارد استان می شوند.

    وی گفت: در سال های گذشته ۳۵۰ تا ۴۰۰ دستگاه کمباین از سایر استان ها برای برداشت گندم وارد این استان می شدند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به کمتر از ۲۰۰ دستگاه برسد.

    بهشتی افزود: علاوه بر آن ۶۰ دستگاه کمباین نیز متعلق به خراسان شمالی است که از آن ها نیز در زمان برداشت گندم استفاده می شود.

    وی در ارتباط با فرسودگی کمباین ها نیز بیان کرد: حداقل ۴۷ درصد از کمباین های این استان فرسوده هستند و میزان ریزش گندم در آن ها تا حدود ۸ درصد است.

    به گفته این مقام مسئول سن فرسودگی کمباین ها ۱۳ سال به بالا است.

    وی در ارتباط با خرید و ورود کمباین های جدید نیز گفت: دو دستگاه کمباین جدید وارد استان شده است و ۸ تا ۹ دستگاه دیگر نیز تقاضا داده شده اما هنوز وارد استان نشده اند و حدود یک سال طول می کشد تا وارد استان شوند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *