×
×

بازیافت نشدن کیسه های پلاستیکی و مشکلات زیست محیطی در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 38213
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۷
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلات زیست محیطی در این استان و در سایر استان ها، بازیافت نشدن کیسه های پلاستیکی است. حسین هراتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در کشور حدود ۱۸۵ هزار تن نایلون پلاستیکی تولید می شود اما بازیافت آن ها […]

    بازیافت نشدن کیسه های پلاستیکی و مشکلات زیست محیطی در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلات زیست محیطی در این استان و در سایر استان ها، بازیافت نشدن کیسه های پلاستیکی است.

    حسین هراتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در کشور حدود ۱۸۵ هزار تن نایلون پلاستیکی تولید می شود اما بازیافت آن ها به خوبی صورت نمی گیرد.

    وی افزود: از آنجایی که نایلون های پلاستیکی سبک هستند و وزنی ندارند افرادی که اقدام به جمع آوری زباله های بازیافتی می کنند و یا واحدهای بازیافتی، تمایلی به جمع آوری آن ها ندارند.

    هراتی ادامه داد: متاسفانه ۹۵ درصد از این کیسه های پلاستیکی رها می شوند و همین امر سبب شده تا در برخی از مناطق، تفرجگاه ها و حتی عرصه های محیط زیستی شاهد پلاستیک های رها شده باشیم.

    وی به دفن نامناسب این زباله ها توسط برخی از دهیاری ها نیز اشاره کرد و گفت: باید به هنگام دفن این زباله ها یک لایه از خاک بر روی آن پوشانده شود که این امر در برخی از روستاها توسط دهیاری ها صورت نمی گیرد و همین امر نیز موجب پخش شدن آن ها در طبیعت می شود.

    به گفته این مقام مسئول برای دفن این زباله ها باید هر روز یک لایه از خاک بر روی آن پوشانده شود.

    وی تاکید کرد: در خراسان شمالی و در شهرستان فاروج یک واحد بازیافت کیسه های پلاستیکی وجود دارد که کیسه های جمع آوری شده را تبدیل به کیسه های پلاستیکی درجه دو و سه می کند و افرادی که اقدام به جمع آوری زباله های بازیافتی می کنند می توانند کیسه های پلاستیکی را جمع آوری و تحویل این واحد بدهند.

    استان خراسان شمالی با وجود ۳ پارک ملی، ۴ منطقه حفاظت شده، ۳ اثر طبیعی ملی، یک پناهگاه حیات وحش، یک ذخیره گاه زیست کره و یک تالاب ملی قابلیت های ویژه ای در بحث اکوتوریسم و جذب توریست دارد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *