×
×

چرخه کلاهبرداری پیامکی با لینک‌های آلوده

  • کد نوشته: 38384
  • ۱۴۰۲-۰۳-۲۰
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان مرکزی ضمن هشدار در خصوص پیامک‌های حاوی لینک های آلوده که توسط مجرمان سایبری برای سرقت وجه از حساب برخی از کاربران ناآگاه مورد استفاده قرار می گیرد، توضیحاتی در خصوص چرخه این قبیل کلاهبرداری ها بیان نمود. پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم فرهاد شاطری، رئیس پلیس فتا استان مرکزی […]

    چرخه کلاهبرداری پیامکی با لینک‌های آلوده
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان مرکزی ضمن هشدار در خصوص پیامک‌های حاوی لینک های آلوده که توسط مجرمان سایبری برای سرقت وجه از حساب برخی از کاربران ناآگاه مورد استفاده قرار می گیرد، توضیحاتی در خصوص چرخه این قبیل کلاهبرداری ها بیان نمود.

    پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم فرهاد شاطری، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: با توجه به فعال‌سازی رمزهای پویا و لزوم استفاده از این رمزهای زمان‌دار و کوتاه مدت برای انتقال وجه و خریدهای اینترنتی بالای یک میلیون ریال، مجرمان سایبری در صدد دسترسی به اطلاعات شخصی و بانکی کاربران جهت نیل به اهداف شوم مالی خود هستند.

    این مقام مسئول افزود: شیادان سایبری در ابتدا پیامکی را آغشته به لینک جعلی نموده و با شماره همراه شخصی برای کاربران ارسال می کنند و منتظر اولین غفلت و ناآگاهی می نشینند تا کاربر را به وب سایت جعلی و آلوده هدایت کنند.

    سرهنگ شاطری در خصوص نرم افزار های آلوده و به اصلاح بدافزارهای موجود در پس این پیامک ها بیان کرد: پس از هدایت کاربر به سایت جعلی و آلوده، مجرمان سایبری تمام توان خود را در راستای متقاعد کردن کاربران به کار گرفته و نرم افزاری مخرب را با تایید کاربر بر روی تلفن همراه وی نصب می کنند.

    وی افزود: حال پس از نصب بدافزار، مجوز دسترسی به پیامک ها و اطلاعات تلفن همراه قربانی صادر شده است و مجرم یا با هدایت به صفحه ی فیشینگ یا اقدام به خرید اینترنتی یا انتقال وجه، سرقت از حساب بانکی قربانی را به انجام می رساند.

    این مقام انتظامی بیان داشت: ناجوانمردانه ترین قسمت ماجرا اینجاست که کاربر به صورت نادانسته در چرخه کلاهبرداری پیامکی گرفتار می شود و از شماره همراه وی پیامک حاوی لینک آلوده برای دیگران ارسال می شود و علاوه بر زیان مالی فرد قربانی، پیامدهای ناگواری برای وی به دنبال خواهد داشت.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *