×
×

کلاهبرداری رمز ارزی به شیوه وسوسه‌انگیز

  • کد نوشته: 38393
  • ۱۴۰۲-۰۳-۲۰
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در هشدار به شهروندان گفت: اخیراً مجرمان سایبری با ارسال پیامک از یک سرشناسه نامعتبر اقدام به کلاهبرداری رمز ارزی از شهروندان می‌کنند. پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ مرتضی عسگری بیان کرد: در این روش کلاهبرداری ابتدا پیامکی حاوی اطلاعات حساب ازجمله نام کاربری و رمز عبور و […]

    کلاهبرداری رمز ارزی به شیوه وسوسه‌انگیز
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در هشدار به شهروندان گفت: اخیراً مجرمان سایبری با ارسال پیامک از یک سرشناسه نامعتبر اقدام به کلاهبرداری رمز ارزی از شهروندان می‌کنند.

    پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ مرتضی عسگری بیان کرد: در این روش کلاهبرداری ابتدا پیامکی حاوی اطلاعات حساب ازجمله نام کاربری و رمز عبور و پیام به‌روز شدن حساب به شهروندان ارسال می‌شود؛ این پیامک مبلغ شارژ حساب را مبلغی وسوسه‌انگیز بیان می‌کند و شمارا راغب می‌کند که به این سایت وارد شوید.

    وی افزود: پس از ورود به سایت موردنظر می‌توانید با ورود نام کاربری و رمز عبور دریافت شده وارد حساب کاربری می‌شوید و در حساب کاربری با مبلغ شارژ ارز تتر، منوی انتقال پول، شارژ حساب، سؤالات متداول و… روبه‌رو می‌شوید که تا اینجای کار همه‌چیز به‌ظاهر درست به نظر می رسد و نقشه کلاهبرداری کاملاً متفکرانه طراحی‌شده است.

    سرهنگ عسگری در ادامه افزود: هزینه ایجاد یک حساب دیگر برای دریافت این مبلغ از پایه ۱۰۰ تتر رو به بالا است و اینجا است که تصمیم‌گیری برای میلیاردر شدن درازای پرداخت ۱۰۰ تتر شهروندان را وسوسه می‌کند.

    این مقام سایبری گفت: لذا شهروندان پس از پرداخت ۱۰۰ تتر و ایجاد حساب کاربری جدید متوجه می‌شوند که توانایی انتقال تتر های موجود به کیف پول مجازی خود را نداشته و مورد کلاهبرداری قرارگرفته‌اند.

    سرهنگ مرتضی عسگری تصریح کرد:با توجه به تبلیغات گسترده ارزهای دیجیتال در فضای مجازی و استقبال سرمایه‌گذاران این حوزه، شیادان سایبری با شیوه‌های جدید و گسترده کاربران را فریب داده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند؛ بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود ضمن حفظ امنیت کیف پول خود فقط به توان علمی و فنی خود متکی بوده و در این رابطه به کسی اعتماد نکرده و ضمن اینکه با حفظ رمز عبور و اطلاعات بازیابی؛ از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس دریافتی پرهیز نمایند و به پیامک‌هایی که از سرشناسه‌ها نامعتبر ارسال می‌شوند توجه نکنند.

    گفتنی است، شهروندان گرامی می‌توانند با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ارتباط برقرار نموده و یا با آدرس الکترونیکی به نشانی www.cyberpolice.ir از بروزترین اخبار و حوادث و آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع گردند.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *