×
×

افتتاح ۹۴ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی در هفته دولت

  • کد نوشته: 44007
  • ۱۴۰۲-۰۶-۱۰
  • ۰
  •   استاندار گلستان گفت: نزدیک به ۹۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی داریم که از هفته دولت تا حضور رئیس جمهور در گلستان افتتاح خواهد شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر علی محمد زنگانه امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای […]

    افتتاح ۹۴ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی در هفته دولت
  • تبلیغ هدفمند
     افتتاح 94 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی در هفته دولت

    استاندار گلستان گفت: نزدیک به ۹۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی داریم که از هفته دولت تا حضور رئیس جمهور در گلستان افتتاح خواهد شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر علی محمد زنگانه امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای مرکز گلستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و بی‌منت است.

    وی ادامه داد: نزدیک به ۹۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی داریم که از هفته دولت تا حضور رئیس جمهور در گلستان افتتاح خواهد شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

    استاندار گلستان گفت: این طرح‌ها، زیرساختی و پروژه‌های عظیمی است که باعث تحول و پیشرفت اساسی در استان گلستان خواهد شد.

    زنگانه بیان کرد: از این میزان، ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن پروژه عمرانی و طرح‌های اقتصادی قابل افتتاح و حدود ۷۹ هزار میلیارد تومان نیز طرح‌ها و پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

    وی تاکید کرد: قبل از هر موضوع دیگری این خبر را به مردم و کشاورزان عزیز اعلام کنم که ما به التفاوت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۵ هزار تومان وجوه گندم کاران استان گلستان با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده تا پایان شهریور ماه پرداخت شود.

    استاندار گلستان تصریح کرد: علاج بخشی خلیج گرگان یکی از طرح‌های مهمی بود که در سفر اول رئیس جمهور آغاز شد و در تامین مالی فاز سوم پروژه، پیشرفت آن با سرعت در حال انجام است و لایروبی کانال‌های منتهی به خلیج تقریبا به صورت کامل انجام شده و اسکله گردشگری آشوراده با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

    زنگانه گفت: یکی از پروژه‌های مهم زیرساختی، اجرای فیبر نوری در تمام شهرستان‌های استان است که مقرر شده بهره‌برداری رسمی از این پروژه و جشن بهره‌مندی تمامی شهرستان‌ها از فیبر نوری با حضور رئیس جمهور برگزار شود.

    وی به اجرای پروژه‌های مختلف در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از پروژه زه‌کشی اراضی کشاورزی استان به مساحد حدود ۱۴ هزار هکتار با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری خواهد شد.

    استاندار گلستان بیان کرد: سامانه نوین آبیاری به میزان ۲ هزار و ۱۷۰ هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید، ۲۵ پروژه مرتبط با آبخیزداری به بهره‌برداری خواهد رسید.

    زنگانه گفت: مرمت و بهسازی آب بندان‌ها به وسعت ۱۶۰ هکتار بخش دیگری از اقدامات حوزه کشاورزی است و نزدیک به ۳۹۶ میلیارد تومان ارزش اعتباری پروژه‌های بخش کشاورزی است.

    وی بیان کرد: موضوع آبرسانی به شهرهای استان موضوع مهمی است که یک هزار میلیارد تومان برای پروژه سد نرماب اعتبار داشتیم که در حال حاضر بدنه سد به صورت کامل تکمیل شده و کمیته آبگیری وزارت نیرو به استان سفر کردند که برای آبگیری این سد تصمیم‌گیری می‌کنند.

    استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که بیش از ۹۷۰ میلیارد تومان از اعتبار مصوب را جذب کردیم تا هرچه زودتر این سد به بهره‌برداری برسد.

    زنگانه گفت: اگر اقدامات حوزه آب را انجام نمی‌دادیم با بحران شدید آب مواجه بودیم و شاید میزان زمان خدمات دهی به مشترکان در استان به یک ساعت در روز کاهش پیدا می‌کرد و در این مدت نزدیک به بیش از ۵۰ حلقه چاه حفر و به شبکه بهره‌برداری اضاقه شد، اجرای ۱۳ کیلومتر خط انتقال آب و اجرای بیش از ۲۵ هزار متر مکعب محزن ذخیره از جمله اقداماتی بوده که در حوزه آبرسانی در استان در دو سال گذشته رقم خورده است.

    وی تاکید کرد: پروژه فاضلاب گنبدکاووس یکی از پروژه‌های عقب افتاده چندین ساله بود که با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه، ۳۰ هزار انشعاب در سفر رئیس جمهور در این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

    استاندار گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان با ۹۵ نقطه حادثه‌خیر دومین استان حادثه خیز در کشور است که در این راستا اقدامات گسترده‌ای رقم خورده که ۱۷۰ کیلومتر بهسازی، لکه‌گیری، روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی و روستایی، اجرای ۱۰ دوربرگردان ایمن، اجرای سه دهنه پل هشت متری و احداث ۲۰ کیلومتر روشنایی بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه راه بوده است.

    زنگانه گفت: در حوزه راه ۹۵۰ میلیارد تومان پروژه افتتاحی داریم که با حضور رئیس جمهور در سفر دوم به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی در خصوص زیرساخت‌های توزیع نیروی برق در استان بیان کرد: برای اصلاح شبکه توزیع ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده که با حضور رئیس جمهور ۲ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان از این پروژه‌ها افتتاح خواهد شد.

    استاندار گلستان تاکید کرد: ما ۷٫۹ درصد رشد صنعتی در استان داشتیم و دلیل آن هم این بوده که در تمام بخش‌های مرتبط انضباط بخشی مناسبی رخ داده و حتی تا ۲۰۰ درصد در برخی از بخش‌ها رشد منابع و اعتبارات داشته‌ایم.

     

     


    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *