×
×

بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از حوزه قضایی اسفراین

  • کد نوشته: 45980
  • ۱۴۰۲-۰۷-۱۹
  • ۰
  • رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بطور سرزده از حوزه قضایی اسفراین بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان، حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در جریان سفر به شهرستان اسفراین ابتدا از کلانتری ۱۱ این شهرستان بازدید و ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و ادای احترام به مقام […]

    بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از حوزه قضایی اسفراین
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بطور سرزده از حوزه قضایی اسفراین بازدید کرد.

    به گزارش روابط عمومی دادگستری استان، حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در جریان سفر به شهرستان اسفراین ابتدا از کلانتری ۱۱ این شهرستان بازدید و ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این عرصه، روند انجام امور و عملکرد این مجموعه را در حوزه های مختلف بررسی کرد.

    وی ضمن ملاحظه تعدادی از پرونده های متشکله در کلانتری ۱۱ اسفراین، از بروز تأخیر نامتعارف در اجرای برخی دستورهای قضایی از سوی ضابطین در این شهرستان انتقاد کرد و  خواستار اصلاح این روال و بهبود شاخص های عملکردی شد.

    براتی زاده با بیان اینکه اطاله دادرسی همچنان بعنوان مهمترین نگرانی و ابرچالش دستگاه قضایی به شمار می رود؛ خاطرنشان کرد: طبق بررسی های کارشناسانه بخشی از  مبانی شکل گیری این معضل، به وجود تأخیرهای غیرمعمول در روند اجرای دستورهای قضایی بر می گردد که بطور مستقیم و غیرقابل انکار در بروز چنین وضعیتی نقش آفرینی می کند و طبعا تداوم آن  نارضایتی بیشتر مراجعین را رقم خواهد زد.

    مقام عالی قضایی استان با تأکید بر ضرورت رفع  این مشکل و کاهش میزان نارضایتی  متأثر از این مسأله در کوتاه مدت،به مدیران قضایی به ویژه دادستان عمومی و انقلاب اسفراین تأکید کرد: با تقویت سازوکارهای  نظارتی این شرایط را به نحو مطلوب ساماندهی کنند.

    وی اظهار کرد: بخش عمده ای از نارضایتی ها  به تأخیر در روند رسیدگی های قضایی بر می گردد ولی موارد دیگری هم هست که به نظر می رسد اغلب از ماهیت و طبیعت دادرسی ها نشأت می گیرد و به همین اعتبار ممکن است برخی مراجعین  انتقاداتی نیز به نحوه رسیدگی داشته باشند.

    رئیس کل دادگستری استان همچنین در جریان بازدید از دادگستری و شورای حل اختلاف اسفراین ضمن گفتگوی چهره به چهره با مدیران قضایی، قضات و کارکنان این مجموعه ها،  اهم مشکلات مبتلابه را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

    براتی زاده با اشاره به  کاهش سه درصدی آمار صلح و سازش در این شهرستان گفت: با وجود اینکه میانگین مصالحه در استان بیشتر از میانگین کشوری است با این وجود متأسفانه در برخی شهرستان ها از جمله در اسفراین برغم وجود ظرفیت ها و قابلیت های فراوان آمار صلح و سازش نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از ۳۶ درصد به ۳۳ درصد کاهش یافته است.

    مقام عالی قضایی استان گفت: دادگستری محل اجرای قانون و تظلم خواهی است و از کارکنان این مجموعه و سایر مجموعه های ذی ربط درخواست کرد که طوری با ارباب رجوع رفتار کنند که ارباب رجوع بداند که دستگاه قضایی در راستای احقاق حقوق آنان و اجرای عدالت  تلاش می کند.

    حجت الأسلام والمسلمین براتی زاده روند دادرسی در شعب را نیز مورد بررسی قرار داد و ضمن ملاحظه تعدادی از پرونده های جریانی،مختومه و زندانی دار و سوابق مکاتبات و استعلامات صورت گرفته، نکات و بایسته های لازم را حسب مورد به قضات رسیدگی کننده و کارکنان اداری متذکر شد.

    گفتگوی اختصاصی طی ملاقات چهره به چهره با تعداد زیادی از مراجعین که بیش از دو ساعت بطول انجامید از مهمترین نکات این سفر و پایان بخش برنامه های رئیس کل دادگستری استان طی سفر به شهرستان اسفراین بود.

    براتی زاده پس از این برنامه، مجدداً با رئیس دادگستری اسفراین دیدار و درباره موضوعات مطروحه در جریان این ملاقات ها با وی گفتگو کرد.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *