×
×

اختلافات خانوادگی موجب هتک حیثیت دختر نواجوان در فضای مجازی شد

  • کد نوشته: 46860
  • ۱۴۰۲-۰۷-۲۹
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا کرمانشاه از کشف پرونده‌‌ هتک حیثیت دختر نوجوان در فضای مجازی به علت اختلافات خانوادگی خبر‌داد. پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: خانمی به پلیس فتا این استان مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت؛ فردی ناشناس در شبکه اجتماعی روبیکا […]

    اختلافات خانوادگی موجب هتک حیثیت دختر نواجوان در فضای مجازی شد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا کرمانشاه از کشف پرونده‌‌ هتک حیثیت دختر نوجوان در فضای مجازی به علت اختلافات خانوادگی خبر‌داد.

    پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: خانمی به پلیس فتا این استان مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت؛ فردی ناشناس در شبکه اجتماعی روبیکا تصاویر خصوصی و شخصی دختر ۱۵ ساله اش را برای دوستان و آشنایان ارسال کرده که موجب آبروریزی و هتک حیثیت  او در میان بستگان و آشنایان شده است لذا با توجه به حساسیت موضوع، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. 

    وی افزود: کارشناسان پلیس فتا باتوجه‌ به اظهارات شاکی و مستندات جمع آوری شده، در کمترین زمان ممکن هویت متهم که عموی  شاکیه بود رامورد  شناسایی قرار داده و طی هماهنگی با مرجع قضائی به پلیس فتا احضار کردند.

    سرهنگ کسانی ادامه داد: پس از حضور متهم در پلیس فتا و روبرو شدن وی با مستندات غیرقابل انکار جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس، وی لب به اعتراف گشود و اذعان داشت شخصی از طریق شبکه اجتماعی تصاویر برادر زاده اش را برای وی ارسال که ایشان هم به دلیل اخلافات خانوادگی اقدام به انتشار آن کرده است ؛ در همین راستا متهم دوم نیز شناسایی و پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب استان ارسال گردید.

    این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی بیان داشت: برابر قانون هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر نماید، یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است. لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

    رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *