×
×

هکر نوجوان با ۸۰ شاکی در پایتخت

  • کد نوشته: 47282
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۴
  • ۰
  • رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان خبر داد و گفت: یک نوجوان تحت عنوان فروش نرم افزار هک ، تلفن های همراه خریداران را هک می نمود و از مخاطبین آنها اخاذی می کرد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: […]

    هکر نوجوان با ۸۰ شاکی در پایتخت
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان خبر داد و گفت: یک نوجوان تحت عنوان فروش نرم افزار هک ، تلفن های همراه خریداران را هک می نمود و از مخاطبین آنها اخاذی می کرد.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:  سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت : تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آنها در شبکه های اجتماعی اقدام به اخاذی از مخاطبین آنها میکند.

    رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد:  صحبت مشترک شکات پرونده در اظهاراتشان این بود که مدتی قبل در یک کانال تلگرامی یک نرم افزار هک خریداری کردند و پس از نصب آن تلفن همراه خودشان هک شده است و بعد از آن شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربریشان از مخطبین آنها اخاذی می کرده است.

    سرهنگ معظمی گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم که یک نوجوان بود به پلیس فتا منتقل شد.

    این مقام سایبری با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از ۸۰ نفر بیان داشت: این نوجوان پس از حضور در پلیس فتا گفت با دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری کسانی که متقاضی دریافت برنامه هک بودند به مخاطبین آنها پیام میدادم و از آنها درخواست وجه میکردم و فکر نمیکردم پلیس بتواند من را پیدا کند.

    سرهنگ گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله ای برای حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: از نصب برنامه از منابع نامعتبر جدا خودداری کرده و هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنید و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir  با ما در میان بگذارید.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *