×
×

یک هفته و بیش از یک میلیارد سهام عدالت

  • کد نوشته: 47284
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۴
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان مرکزی ضمن هشدار در خصوص لینک‌های آلوده سهام عدالت و برداشت‌های غیرمجاز، از کشف پرونده‌های برداشت غیرمجاز به ارزش تقریبی یک و نیم میلیارد ریالی در هفته‌ گذشته خبر داد. پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ‌دوم فرهاد شاطری رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: علی‌رغم توصیه‌های مکرر و […]

    یک هفته و بیش از یک میلیارد سهام عدالت
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان مرکزی ضمن هشدار در خصوص لینک‌های آلوده سهام عدالت و برداشت‌های غیرمجاز، از کشف پرونده‌های برداشت غیرمجاز به ارزش تقریبی یک و نیم میلیارد ریالی در هفته‌ گذشته خبر داد.

    پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ‌دوم فرهاد شاطری رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: علی‌رغم توصیه‌های مکرر و آگاهی بخشی کارشناسان پیشگیری از وقوع جرم پلیس فتا در خصوص لینک‌های آلوده، متأسفانه پرونده‌های زیادی به علت غفلت و عدم توجه هم‌وطنان و باز کردن لینک‌های آلوده در این پلیس تشکیل شد و در دستور کار کارشناسان مرکز مبارزه با جرائم سایبری پلیس قرار می‌گیرد.

    این مقام مسئول افزود: در این روش یک پیام حاوی لینک جعلی برای کاربران ارسال می‌شود و پس از کلیک کردن بر روی لینک آلوده نرم‌افزار مخرب بر روی تلفن همراه کاربران نصب می‌شود و درخواست واریز مبلغ ناچیزی برای مشاهده جزئیات واریز سود سهام عدالت را دارد که همین واریز به‌ظاهر ناچیز پایه و اساس برداشت‌های غیرمجاز از حساب قربانیان می‌گردد.

    سرهنگ شاطری بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت کارشناسان مرکز مبارزه پلیس فتا استان در راستای رسیدگی به پرونده‌های برداشت غیرمجاز که با ترفند مجرمانه لینک‌های آلوده توسط شیادان سایبری به انجام رسیده بود با اقدام فنی و تخصصی اموال سرقت شده از مالباختگان به ارزش تقریبی یک و نیم میلیارد ریال را به آنان بازگرداندند.

    وی افزود: افزایش آگاهی مؤثرترین راه پیشگیری از کلاهبرداری های رایانه‌ای است و کارشناسان حوزه‌ی رسانه‌ی پلیس فتا با جدیت و دلسوزی سعی بر آگاهی بخشی و آموزش هم‌وطنان در خصوص آسیب‌ها و مخاطرات فضای مجازی دارند و امیدواریم با همکاری و دقت هم‌وطنان شاهد کاهش جرائم سایبری باشیم.

    این مقام انتظامی در پایان بیان داشت: هم‌وطنان در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌توانند به‌صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در تماس باشند و از مشاوره و خدمات پلیسی بهره‌مند گردند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *