×
×

انهدام باند کلاهبرداران در شیراز

  • کد نوشته: 47455
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۶
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری باند کلاهبردار که با ارائه رسید‌های جعلی بانکی مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری نموده بودند، خبر داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ امیر حسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر گفت: طی مراجعه مردی ۳۶ […]

    انهدام باند کلاهبرداران در شیراز
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری باند کلاهبردار که با ارائه رسید‌های جعلی بانکی مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری نموده بودند، خبر داد.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ امیر حسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر گفت: طی مراجعه مردی ۳۶ ساله به پلیس فتا و اعلام اینکه پس از ثبت آگهی فروش گوشی موبایل خود در یکی از سایت‌های آگهی محور به ارزش ۵۶۰ میلیون ریال، خانمی با وی تماس گرفته است و پس از توافقات اولیه دو خانم به درب منزل مراجعه و اقدام به خرید و تحویل گرفتن گوشی و ارائه یک رسید جعلی بانکی نمودند که شاکی پس از گذشت چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید می‌گردد، مراتب جهت رسیدگی در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

    این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهمین ۲ خانم و ۲ آقا با هویت‌های جعلی برای دریافت کالاها‌ی درج شده در سایت آگهی محور به درب منازل شکات مراجعه می‌نمودند و با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ  واریزی از طریق اینترنت به حساب شکات بوده کالا را تحویل و محل را ترک می‌نمودند.

    رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهمین در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی مقام قضایی هر ۴ متهم را در یکی از محلات شیراز دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

    سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه تا کنون ۷ پرونده در خصوص متهمین در این پلیس تشکیل شده است و احتمالا تعداد شکات بیش از این باشد، گفت: متهمین پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ضمن اقرار، به جرم خود اعتراف کردند و متهمین برای ناشناس بودن از سیم کارت‌هایی با هویت جعلی استفاده می‌نمود.

    این مقام سایبری در خصوص این پرونده گفت: با بررسی‌هایی که تا کنون صورت‌گرفته متهمین با همین شگرد اقدام به کلاهبرداری ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شهروندان نمودند که هم استانی‌های عزیز برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال نمایند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

    رئیس پلیس فتا استان فارس به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir بخش گزارشات مردمی و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران بنده در میان بگذارند.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *