×
×

دریافت بیعانه،شگردی که همچنان قربانی می گیرد

  • کد نوشته: 47457
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۶
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری عامل کلاهبرداری با ترفند بیعانه در سایت دیوار خبر داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ فدائیان؛ رئیس پلیس فتا استان سمنان در تشریح این خبر گفت: دو تن از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند، با مشاهده آگهی فروش […]

    دریافت بیعانه،شگردی که همچنان قربانی می گیرد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری عامل کلاهبرداری با ترفند بیعانه در سایت دیوار خبر داد.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ فدائیان؛ رئیس پلیس فتا استان سمنان در تشریح این خبر گفت: دو تن از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند، با مشاهده آگهی فروش خودرو در سایت دیوار با شماره تلفن آگهی ارتباط و در همین راستا مبالغ ۴۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و ۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال  به شماره کارت اعلامی واریز نمودیم که پس از آن تلفن مورد نظر پاسخگو نبوده است.

    وی افزود: با توجه به تشکیل دو فقره پرونده در این پلیس و متصور بودن سازمان یافتگی و باندی بودن پرونده و به جهت جلوگیری از ادامه روند کلاهبرداری از سایر شهروندان، رسیدگی به آن به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

    سرهنگ فدائیان بیان داشت: افسران سایبری پلیس فتا باتوجه‌ به اظهارات شکات و مستندات جمع آوری شده، اقدامات تخصصی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمین سایبری آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن هویت متهم مورد نظر در یکی از استان های کشور شناسایی و دستگیر شد.

    سرهنگ فدائیان ادامه داد: پس از حضور متهم در پلیس فتا و روبرو شدن وی با مستندات غیرقابل انکار جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس، متهم لب به اعتراف گشود که مشخص گردید متهم موصوف دارای سوابق متعدد در حوزه کلاهبرداری اینترنتی از قربانیان سراسر کشور می باشند که در همین راستا پرونده تکمیل و به مراجع قضایی ارسال گردید.

    این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۱۳  قانون جرایم رایانه ای بیان داشت: برابر قانون هر گاه فردی به صورت غیرمجاز از سامانه‌های رایانه ای یا مخابراتی برای وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن پیام‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه، مال، منفعت، خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری استفاده کند ، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است. لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

    رئیس پلیس فتا استان سمنان از عموم مردم خواست : در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش نمایند.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *