×
×

پای هوش مصنوعی به جرائم اینترنتی باز شد

  • کد نوشته: 47563
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۸
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا خوزستان از دستگیری شیادی که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، اقدام به ایجاد تصاویر نامتعارف می‌کرد، خبر داد.  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر عنوان داشت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اعلام […]

    پای هوش مصنوعی به جرائم اینترنتی باز شد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا خوزستان از دستگیری شیادی که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، اقدام به ایجاد تصاویر نامتعارف می‌کرد، خبر داد.
     

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر عنوان داشت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اعلام داشت فردی ناشناس از طریق شماره مجازی در شبکه اجتماعی به اینجانب پیام داده و ضمن ارسال تصاویر نامتعارف از خواهرم، عنوان داشت چنانچه مبلغ پنج میلیارد ریال بصورت ارز دیجیتال برای او انتقال ندهم، اقدام به انتشار آن تصاویر در فضای مجازی خواهد نمود.

    وی افزود: بخاطر احتمال وقوع قتل و درگیری، موضوع بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و اطلاعاتی موفق به شناسایی فرد شرور شده و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات پلیسی، ۲ متهم با حکم قضایی دستگیر و به این پلیس انتقال داده شدند. 

    سرهنگ حسینی ادامه داد: با بررسی و بازجویی‌های فنی، متهم اعتراف نمود با توجه به نسبت خویشاوندی با شاکی، تمام فعالیت‌های وی را در فضای مجازی زیرنظر داشته و اطلاعات شخصی او در شبکه‌های اجتماعی را جمع آوری نموده است. در ادامه متهم با استفاده از نرم افزار های هوش مصنوعی، اقدام به ایجاد تصاویر نامتعارف از شاکی و ارسال آن برای وی نموده و ضمن آگاهی از وضعیت مالی شاکی، اقدام به اخاذی از آن‌ها کرده است. متهم در ادامه پس از اقرار به جرائم خود به همراه پرونده تکمیلی به دادسرا معرفی گردید.

    رئیس پلیس فتا استان خوزستان ضمن اشاره به جرائم پیش رو در زمینه هوش مصنوعی به شهروندان توصیه کرد: متاسفانه مجرمان سایبری با استفاده از این فناوری، از تصاویر کاربران به راحتی مستندات مجرمانه ای ایجاد کرده و در ادامه از این افراد اخاذی می کنند. اینگونه محتواها در روند زندگی اجتماعی شهروندان می‌تواند مؤثر باشد و به شهرت و آبروی افراد ضربه بزند. لذا از عموم مردم تقاضا داریم به هیچ وجه تصاویر خصوصی خود را در فضای مجازی ارسال نکنند. 

    این مقام انتظامی عنوان داشت: در صورت برخورد با هر گونه موارد مجرمانه در فضای مجازی، می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *