×
×

صدور حکم جزای نقدی برای متهم حفاران غیرمجاز در راز و جرگلان

  • کد نوشته: 47721
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۹
  • ۰
  • ١۴٠٢/٨/٩ تعداد بازدید: ٩ مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور حکم پرداخت جزای نقدی برای متهم حفاری غیرمجاز در شهرستان راز و جرگلان خبر داد. به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، ملک‌حسین قویدل چوکانلو سه‌شنبه ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲ با اعلام خبر افزود: این تخلف […]

    صدور حکم جزای نقدی برای متهم حفاران غیرمجاز در راز و جرگلان
  • تبلیغ هدفمند
    ١۴٠٢/٨/٩

    تعداد بازدید: ٩

    مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور حکم پرداخت جزای نقدی برای متهم حفاری غیرمجاز در شهرستان راز و جرگلان خبر داد.

    به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، ملک‌حسین قویدل چوکانلو سه‌شنبه ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲ با اعلام خبر افزود: این تخلف در دادگاه کیفری شهرستان راز و جرگلان مورد رسیدگی قرار گرفت و متهمان به پرداخت پانصد میلیون ریال محکوم شد.

    مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تأکید کرد: علاوه بر پرداخت جزای نقدی، آلات و ادوات حفاری کشف شده نیز به نفع دولت ضبط شد.

    قویدل چوکانلو با اشاره به این‌که تبلیغ، خریدوفروش، حمل و نگهداری و همچنین استفاده از دستگاه‌‌های فلزیاب منوط به دریافت مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی است، خاطرنشان کرد: تبلیغ انواع دستگاه فلزیاب از طریق رسانه‌های عمومی با مجوز این وزارتخانه امکان‌پذیر است.

    او گفت: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست‌آوردن اموال تاریخی – فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث‌فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود. چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *